Let the dark waltz begin...

Alla inlägg under mars 2009

Av Denise - 31 mars 2009 15:22


Nu har man ringt ner till Paul.

Ska dit nästa torsdag och prata lite, förhoppningsvis blir de en tattoo också.. eller jag känner att de kommer bli en.

Ska bli skoj!


Jaja.. nu ska jag surfa vidare.

Puss på er!

Av Denise - 31 mars 2009 12:00



Nu har man vare vaken en liten stund.

Redan mycket igång.

Ska nog åka ner på den stora staden idag... hahaha



Ska låna mammas telefon och ringa Paul och höra om lite grejjer.-

Få ifall man boka nån tid där. ^^,

Ja..


Dagens Skrock:

När en kvast står lutad emot en säng, kan
onda andar i kvasten
sända
en förbannelse över sängen



Av Denise - 31 mars 2009 02:00

Ord kan beskriva mycket.
Ord är bara ord. Så är vad hon känner iaf.
Hon skirver en massa meningslösa ord, som bildar en hel hög till en djup, känslosam mening av sitt liv.
Hon skriver när hon är kåt, mycket intima, förföriska sexnoveller.
När hon har den djupa gråten i halsen skriver om döden, men då hon är glad, vill hon bara skämta bort alla orden. Orden som kan vara den största tröst.
Hennes liv består av ord fast ingen vet om de. Kankse inte ens hon själv.
Att blanda ord med varandra i olika sammanhang, språk, och känsla kan bli så mycket.

Att skriva med en penna på ett papper går inte lika bra som att skriva ord på en dataskärm med ett tagentbord.
Det går snabbare, det är friare, det är tryggare.

Trygghet... trygghet är något alla söker. Hon skriver till sig sin trygghet.
Dock hon söker efter annan trygghet. Trygghet hos någon. Att få prata. Få prata är en svår sak, men de kan behövas. Att få känna värme. Får känna värme av en kropp så lugn, som kan trösta när man är ledsen.

Inget i världen kan få henne sluta känna. Känna efter allt som händer runt omkring.
Tårar kan falla, skratt kan höras, passion kan kännas, dofter kan luktas, men långt där inne kan inte ett enda ord beskriva någons äkta känslor.

Det är nog lika bra att gömma allt vad man känner. Låta orden förbli meningslösa.
Ingen kan då komma och anklaga något på en. Själv kommer man bli.
Själv är nog vad man behöver vara. Självständighet. Så vackert ord.
Självständighet!!!

Man kan bygga upp känslor vid vissa ord, och ett ord låter mycket vackrare än just självständighet. Det låter makt, det låter oöverträffligt.
Kärlek!

Dessa två ord kan dock inte blandas. Det blir en mycket farlig blandning. Kanske rent dödlig. Ett ord kan beskrivas. Egoism!
Elakt. Grymt. Underbart!

Allt hon beskriver, kan vara till en viss måtta vara sanning, men det finns romantiserade saker också. Så mycket som världen erbjuder så erbjuder den även fantasi och romantism.

Tänk dig, du ställer dig på ett berg, ser ut över den lilla värld du lever i.
Ser ut, känner vinden blåsa emot ditt ansikte. Visst blir du fri.
Eller hur? Du föreställer dig en del. Fantasin glöder.
Dock det är bara en dröm. Du som romantiserar allt du känner, kan känna dig glad...
tills du kommer tillbaka för att kliva ner från dess moln av fantasi. Möter en verklighet mycket hårdare än vad du trott.

Där, där behöver du skydd och trygghet.
Det är där orden kommer in i hennes liv för att ge henne den lilla trygghet som finns.
Vilken är din trygghet?
Eller klarar du dig utan trygghet? Du kanske är en tuff typ. Sådan som tror slipper allt som kan behövas stridas emot.
Du kanske inte ser, vad som är lätt och som är svårt. Du kanske förnekar den lilla trygghet som är värd att finnas där vid din sida.

Trygghet. Ett ord så genomborrat i din hud. Ett ord så tungt och starkt.
Ett enda ord som kan göra vissa mycket lugna, andra nervösa.
Vem är du?

Sök din väg genom livet, men glöm inte att söka den trygghet du behöver.
Den kanske står utan för din port. Den kanske ligger rakt framför din näsa.
Du kanske måsta jaga den på andra sidan jordklotet, men tryggheten finns där hos dig ändå. Vare sig du vill eller inte.

Orden är stark, men känslor är starkare. Dock är tryggheten starkast!

Av Denise - 30 mars 2009 18:00



Jag har hjälpt jessi idag med att flytta nå grejjer till stugan.

Sen var vi upp te pappa med nån annan mat.

Hua, de såg verkligen inte bra ut de där.

Ska nog gå upp dit sen ikväll.

Kiwan är ju kvar där uppe.


Sen har jag avre på Mio idag och köpt lite grejjer.

Nöjd!

Ska nog gå och köpa nå sånt där smått lite då och då tro ja!

Succesivt få bort mitt gamla hem. 

hehe!

 


Nä ska käka klart nu!

Puss


Av Denise - 30 mars 2009 14:44

Nu strax ska jag gå iväg!

Har råka tage mig lite tid.

och vakna rätt sent idag!

Aja..


Jag säger då de!

Folk, är rolig dom!


Nus ka jag ta på mig ett par strumpor sen ska jag gå te Min vän!

Hehe jo jag har faktiskt en och annan :P

Tror jag? osäker nu.. hahahaha

Puss på er!

Av Denise - 29 mars 2009 23:45


Hmm..

Jag har käka våfflor idag. Gött.

Smakade en ny sylt, som var riktigt go också.

Körsbärs sylt.

Är lite kräsen på sånt jag... :P

well well..

Skulle gå och hälsa på pappas nya grannar, men fick inte komma in.

De tyckte att de var stökigt så.. men de bruka ju som va stökigt när man flytta!

very well.


Var med jessi iaf sen. Sett på tv.

Käka chips och dip och bara hängt.

Surrat! som vanligt. 

Och katta blidde kvar uppe i hamre.

Var inte de som var meningen.

Få kliva upp imorrn och ta en prommis upp och hämta hon.

Ja ville ju inte att hon skulle dit upp i första början men danne och carro ville va med babykatta. Som hon så fint kallas!

Tossigt värre!


Aja.. Nu sitter jag hemma i min ensamhet!

Ja. Längtar till att de ringer och säger att jag kan hämta ut mobilen!

Jippiie!


Nä nu ska jag slänga mig framför tv'n!

Puss på er!

oi!

Av Denise - 29 mars 2009 17:12


Nu sitter man och skriver igen.

vare hem en kort sväng

hämtade lite grejjer, och katta.

Sitter hemma hos pappa nu!

undra om åbäket har deckat eller hur de går för han.

han skulle ringa efter turneringen.

hahaha tror inte att de kommer hända. :P

om man känn han rätt så..

strul strul..


Nu har kiwi börja leka.

retstickan min!

hon är lite som mig ^^,

hihi

och hon är bara min!


 


Pappa hjälper mig med att lägga över sp 2 & 3 så jag kan uppdatera mammas dator lite. Hon behöver som lite nytt för att kunna uppdatera AVG'n

Hmm, well well..

hoppas att datorn bli lite bättre sen.


Jessi ringde nyss.

Ska gå bort och kika hos pasi och cattis om en liten stund.

Hehehe.. ja 

nä nu ska jag ta och dricka nå mjölk tro ja.. Puss på er!

Av Denise - 29 mars 2009 15:00




Hej hopp gummisnopp!

Sug och svälj

Har du haft en trevlig helg?


Ja de har då jag.

Beställde en  mobil i fredags.

Längtar till jag får den.

Ska hämta ut den på onsdag troligen.

De skulle ringa när de hade fått hem den.


Jobbade igår.

De gick väl bra. Gjorde en miss,

men jag tror de gick bra ändå.

Fast jag skäms lite ändå.

Sen när jag fick sluta, och skulle åka hem var ne alldeles becksvart ute.

Tänkte först vad mörkt de var.

Var inte först förn jag svängde ut mot risk 90 som jag kom att de var ju Earth Hour! Släckte du ner den timmen?


Aja... Kom ner på klubben sen.

Var en skojdubbel som spelades där nere. Utdragen som fan.

301 med ingång, fem set.

Inte bästa planeringen kanske.

Hahaha..

De skulle ha vare en tre setare.

Då hade de kunna gjort klart hela poolen.

Nu fick de inte göra klart de hela.

men men...


Nu sitter hemma backa körka..

Förskyld och jävlig.

kan inte snön bara försvinna på hel tid nu?

Ska nog ut och jaga nå vårtecken.

kanske plocka lite påskris.

Tänkte så de hinner bli nå lite grönt innan påsken.

Men får se hur man gör....


 


Nu ska jag iaf sätta mig framför tv'n en stund.

Puss på er!


Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards