Let the dark waltz begin...

Alla inlägg under december 2012

Av Denise - 11 december 2012 21:32


Nu vare ett tag sen jag skrev här men tyckte de kan vara lite roligt att uppdatera sig lite granna.

Jag mår bra, nog fast de finns tunga dagar då man hellre vill dra täcket över yga. Ja. vem ha inte såndana dagar?

Jag fick i alla sova 14 timmar i natt, plus att de blev ungefär 4 till mitt på dan. Riktigt skönt måste jag då få säga. Ha vare ganska mycket de senaste så skönt att få kunna slappna av lite mellan varven. ja jag ha hunne med ganska mycket idag med.


Var ju som vanligt hos min brukare imorse och då bestämde vi oss för att jag skulle ta och hjälpa till med garderoben hennes. Ja under fritid altså. Ganska roligt att få hjälpa till, speciellt då man får så mycket tacksamhet efteråt. Så efter att jag kom hem vid halv sjutiden, så hann jag bara varva ner lite lätt innan Malin hörde av sig och önskade lite hjälp med flytt. Lätt på. Så vi packade våra bilar fulla med kartonger och säckar sen drog vi ut till hennes nya place.

Blir riktigt bra de där.


Så nu sitter jag äntligen hemma, haft en snabb-besök här nu innan de är dags att göra sig klar för morgondagen och sova.

Ska jobba två jobb imorn och på tors. Sen en långdag på fred på hemtjänsten.

Tur att man trivs på sina platser, och tacksam att jag får jobba. Det behövs. De dagar jag haft då de vare lugnt, händer ingenting för mig, och tankar vill mer än gärna snurra igång i onödan.


Så nu sitter jag och längtar till juletid.

Jag ska åka ner den 21:a dec ner till Sollefteå och familjen, för att sen den 22:a gå på min brorssons dop. Ska bli så roligt att få träffa dem innan jul och hinna önska dem en god en. Ska även hinna med en sväng hos farsgubben med och fira lite med mamma och lillasyster.

Sen ska jag på väg ner hälsa på mormor och morfar och göra fint på deras grav med, och önska dem en god jul. På vägen hem ska vi väl sväng förbi hos storasyster och önska dem.

Så ska min mor fira julen med mig här i Dorotea. Blir roligt det. Synd bara att alla mina julsaker, förutom grana och lite kulor är inte med mig längre. Mitt ex, ha lyckats få med sig det. Saker som jag gjorde som barn, lite granna som jag fått i från mormor och saker jag verkligen tyckte om. Men men, what to do? Cry a tear and get over it. Sucks though!


Men julen kommer bli bra i alla fall. 

Vi får se hur mycket energi jag kommer att lägga ner på att skriva här. Händer säkert nån gång då och då. Men inte mer.

Ha de så gott och ett trevligt december på er alla!



 

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards