Let the dark waltz begin...

Alla inlägg under mars 2014

Av Denise - 13 mars 2014 23:41


God afton.


Det var ett tag sen jag skrev här nu. Jag har haft nånting att göra var dag och ingen inspiration till att skriva, så då har jag vilat lite granna.

Har jag inte jobbat som vanligt har jag gjort annat nyttigt.

Som dessa två dagar ledigt har jag lega i utav bara H. Jag har handvättat en hel del, jag har städat och diskat. Jag har hunnit baka en ny omgång med Chocolate Chip Cookies, med ett lite ändra recept, men inget jag blev nöjd med.

Så det blir till att fortsätta experimentera se om jag får till det som jag vill ha.

Inte för att de smaka dåligt, utan bara konstistens och smaker som inte kommer upp till de som jag vill ha dem som.


Och som jag skrev tidigare så jobbar jag på. Det känns bra faktiskt, för det ger mig ljus i varddagen.

Det ger mig hopp om framtid. Steg för steg sliter jag mig framåt.

Och jag kan snart sopa bort de gamla gråa gruskornen av mitt tunga förflutna från mina axlar.


Inte för att jag kommer att glömma vars jag varit, för de vore ganska dumt.

Ja mycket idiotiskt att glömma vilket H-vete man gått igenom, och jag lovar från min innersta själ att inte sätta mig i denna sits igen.

Skulle jag nånsin hamna i sådant läge igen, kan nån vettig människa då, banka in lite vett i skallen på mig.

Nä hua. Tack vet jag att jag har lyckats komma så långt, på alla plan.


Very well..


Jag fick ju en DVD/VCR-spelare utav mamsen sist jag var ner, så nu har jag suttit och tittat på lite hemvideos.

Åh vilken salig blandning utav känslor det blev. Allt från skratt till gråt.

Ja, vilka tider.


             


Detta är bilder som jag tog med kameran på tv'n.


Jaha, sen då vad mer har hänt. Jo jag har bleve helt betuttat i en låt, från en hemlös snubbe från Nashville som fick spela in sin låt med Jill och Magnus, och som nu har blivit rätt så stor här i Sverige. Så helt magnifikt underbart bra. Den hamnar även väldigt väldigt väldigt lätt på hjärnan. Rekomenderas!



Så har jag ju som ni sett tidigare sett att jag börjat slinga håret. Jag har fortsatt med det, och det blir bara ljusare och ljusare i mitt hår. Så till sommarn så kommer jag vara ganska fin i håret, plus att inte sliter ut det heller på samma vis som sist jag skulle bleka håret. Så blire snyggare och mer naturligt om man slingar det ljust.



Nä, nu ska jag ta och nanna. Sova några timmar, så jag orkar med ett kvällspass och lite annat göra innan det.

Sov så gott och så höres vi och synes vi inom sin tid.

God natt!

Av Denise - 3 mars 2014 19:13


God afton

 


Nu är jag hemma och jag har fått varva ner lite granna. Jag har fått i mig en kopp te och en ordentlig smörgås så förhoppningsvis ska väl huvvevärken lägga sig. Jag började få ett migränanfall på bussen så när jag kom te Hoting så började mörkna. Jag låg på en bänk inne i väntsalen, väntandes på att få skjuts hem så börja illamående ta vid. Inge skoj. MEN jag klarade mig.


Ja nu är jag hemma efter en helg hos min familj.

Jag landade först hemma hos mamma så jag kunde få mig lite kaffe och träffa världens bästa lurvtufs Rasmus. Sen blidde det staden med mamma, så jag inhandlade lite nödvändigt fruntimmers bekymmer.

Första kvällen blev hos pappa och fira hans födelsedag. Jag och Carro vi gjorde en jättefin tårta åt han och de var riktigt gott med tårta. Så kom ju Niclas förbi så vi dängde lite dart hemma hos han bara för skoj skull. Var jag och pappa mot Niclas och Carro.

Vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans med surr om de mesta och chockade även pappa med att jag tänkte vara med på darten dan efter. De tyckte han om.  Så sov jag över där.


 


Lördan kom och jag passade på att följa med broder ner på stan så jag kunde duscha och fräscha upp mig inför darten. Kan ju inte komma dit som en Zombie och skrämma allihopa. Sen bar det upp till DHDC, klubben som man vare på så många gånger utan att vara med och spela. Så när Johnny och Patric hälsa på mig så sa jag att jag skulle chocka omvärlden och allra helst Ecke. "Du kan väl inte chocka mig längre!?" Men han blev chockad då jag förtäljde att jag skulle vara med. Oväntat då jag inte spelat på år och dar.

 
 

Sen hade jag inga förhoppningar på att det skulle gå bra för mig. Konstigt då jag inte spelat på jag vet inte när. Ja bortsett från lite skojspel hos pappa. Men de räknas inte då jag inte tränar eller nått. Jag chockerade nog alla där och allra mest migsjälv då jag i slutändan vann hela Dam-poolen.
 Ja, har ni hört, jag vann. helt jävla otroligt. Så jag får hämta mitt pris nästa gång jag kommer till Sollefteå. Pappa var bra överlycklig, först att jag kom ner och att båda jäntern gjorde en tårta åt han, sen att jag var med på darten och sen att jag vann. Då syntes de att han var lite stolt. Det värmer i mitt lilla hjärta.

Sen efter det så drog jag hem till lillasyster och umgicks med henne och sov över där. Så morgonen efter vakna jag någolunda tidigt och kunde inte somna om. Så det blev lite bus med lilla Ebba, innan jag tog med mig henne till mamma och tillbringade min bakisdag där.


 

Ja, så det blev rätt slö sönda, fast jag var ute med både Ebba och Rasmus ett par gånger. Ena gången bara för att gå ut och busa av sig. Andra gången bar det av till Konsum för att att inhandla lite grejjer för jag fick för mig att baka CHOCOLATE CHIP COOKIES! Mumms bara fan. Jag hittade ett recept på nätet som var närmast de jag hade i åtanke. Enda var att nästa gång måste jag tillägga mer kakao, för det var för lite chokladsmak, men man lär sig så länge som man lev säg de.

Efter det blev det att min kära syster fick hjälpa mig med att ordna upp slingor så jag kunde kleta på krämen. Och jag är faktiskt nöjd med resultatet. Nu blire bara slingor hedanefter. Jag tänkte bli ljushårig igen men tänkte inte göra som sist. Förstöra mitt hår, så nu slingar jag det succesivt.


 

Så, efter att Carro och Jenny gått hem så la jag och mamma oss för att kika på en dockumentär om mannen med världens största balla. Fy fan. Vilken plåga för karln. Tur att han fick sin operation till slut. Så till er karlar som tyck ni ha så stora balla, så se den så kommer ni dö etteråt. Picken var liksom ingrodd i pungen. Hela säcken vägde 60 kg. Fy fan.


Sen vad har mer hänt.. Hmmmmm.... jag tro inte de ha hänt så mycket mer. Jag åkte hem idag, fick migränanfalls signaler på bussen hem men det har lättat nu känner jag. Hoppas det inte blir nå mer, för ska upp och jobba imorn.

Nu har jag skreve av mig nog tro jag.  vi höres och synes.

Puss i ljumsken och ha de bra.



Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards