Let the dark waltz begin...

Alla inlägg under maj 2014

Av Denise - 24 maj 2014 14:17

Goddag!


Nu sitter jag är dyng less.

Jag som hade sånt go inom mig igår, tills min dator vägrar att starta upp.

Jag kommer bara till alternativen att stata en repration eller starta windows som normalt (vilket inte går).

Sätter igång en start-up repair, som håller på i ett halvt dygn utan resultat. Så de är bara att stänga ner datorn.

Tur som fan är ju att man har sin hederliga trogna stationära älskling. Så jag koppla in den till tv'n så nu sitter jag på golvet och skriver om mitt bedrövliga. Very well. Jag prata med pappa och det verkar som det är den fysiska hårddisken som har gett hädan.

Så när jag åker ner till Sollefteå i helgen så ska vi försöka sätta den hårdisken som slav i en annan dator och se om vi kan försöka rädda innehållet jag har på disken.Så håll tummarna för fan!

Sen blir det att beställa en ny hårddisk, en ssd-disk. Den är tåligare, snabbare och mindre energi.

jaha, jaja..


Jag umgick med Jessica igår och fan så trevligt. Vi umgicks i flera timmar och de kändes knappt som så.

Surr, t, skratt, kläder, regn och åksa är väl vad som går att summera kvällen.

Hon fick lite gamkläder utav mig, som jag ändå inte använder, som jag stör mig på i min garderob.


Nä men vi hade det underbart. Så vi ska väl eventuellt ses imorn igen. Sen imorn så ska jag äntligen få upp gardinerna och lyktorna på balkongen med. Det kommer bli så jäkla nice.

Jag köpte ju faktiskt en blomma som jag ställt på bordet ute på balkongen. Så senare ska jag köpa nå fint att plantera i min blomlådor och urnan jag har. Kommer bli så nice så.


Nä nu ska jag ta och göra mig klar för ett ett kvällspass på jobbet.

Ha de så underbart.


Ciao.

Av Denise - 20 maj 2014 13:50



Goddag.

Denna morgon och förmiddag har vare lite seg.

Jag vaknade till liv så småningom, och nu har jag bestämt mig vars jag ska resa, då jag äntligen kan.

Bara jag få bli klar med allt skit som ligger hängandes och jag fått ihop ett litet kapital, så ska jag boka min första utlandssemester. Åh vad jag längtar. Kommer få bli så härligt att få fara iväg och göra nånting som jag vill göra, och första anhalt blir Rio de Janerio.
Ja, jag har länge vela åkt dit, för kulturen, och främst för karnevalen, Mardi Gras, och det var inte förrän idag, som jag insåg att det blir mitt första resemål.  Jag satt och kollade på ett ingenjörsprogram på tv'n och de visade ifrån den staden, och det fick mig att känna, dit ska du.
Punkt slut.


Så jag började med att kolla upp när karnevalen sätter igång på året, för att sedan kunna bara kolla lite hur det ser ut med flyg och hotell osv. Det ser lovande ut. Så nu sitter jag med ett leende på läpparna och drömmer mig bort till en plats jag länge vela åka till.

Rio de Janerio.

Mmm... kommer bli så härligt. Förutom att ligga på playan med en paraply-drink i handen, bada mina fötter i havet, så ska jag uppleva hela Mardi Gras, jag ska självklart även ta mig upp till jesus-stayn bara för att. Jag ska ta mig till slumområdena för att få känna dessa livskraft, och jag ska bara njuta.


   


Hur härligt ser det inte ut. Helt underbart. Åh vad jag längtar nu. Nu har jag mitt mål, det kanske får mig att trigga igång allt att få allt överstökat ännu fortare. Ja jag ska försöka lägga in en högre växel, så kanske jag kommer dit fortare än nånsin.

Så vad ska jag göra nu.. Hmm.. Jag ska nog försöka få iväg lite mer grejjer.

Vi höres och synes

Puss i ljumsken


Av Denise - 18 maj 2014 16:52


Goddagens.


Jag sitter här och rapar för migsjälv efter att ha tryckt i mig nästan en hel pizza.

De var riktigt gott. Magen höll på vända sig ut och in innan jag fick börja äta på min pizza.


Idag lyser solen som bara den och värmen är go och härlig.

Jag har vare riktigt duktig, då jag har diskat, städat, putsat fönster och bytt gardiner.

Jag vaknade på gott humör och rätt pigg i morse. Satte mig ner och slog på tv'n innan jag tog och gjorde mig en kaffe och ringde min kära mor. Jag tror det var där jag fick inspiration till att börja städa upp här.

Min lägenhet har vare rätt förfallen rätt länge nu, för jag har inte idats göra nånting.

Så idag kom allt på en gång. Jag slog igång lite gammal rock n roll och sen vare full fart.

Visserligen ha jag tage mig nå mindre pauser med kaffe, och te, och kex, men på slutet kände jag att det fanns inte mkt energi över och som sagt magen kändes som den höll på vända sig ut och in av hunger.


Jag fick ett helt nytt vardagsrum efter jag bytte från mina halvmörka lila gardiner till mina vita skira gardiner.

Det blev ljust och energin i rummet är mycket lättare.

Nu längtar jag tills att jag får fingrarna ur arlset och ordna mig en gardin-vajer som jag kan sätta upp ute på balkongen så jag kan sätta upp mina vita där med, tillsammans med mina ljuslyktor. Sen även då jag fått plantera i mina blomsterlådor.

Det kommer bli så myys över det hela.


 


Åh vad mätt jag kan vara. Inte roligt när de spiter. Men gött vare. Jag känner mig så avslagen nu efter jag äte så det känns som om jag håll på spricka. Tur det är hockey på tv'n, så jag bara kan låta öga vila lite lätt och jag inte behöver anstränga mig så hemskt mkt.

Det känns som om jag skulle kunna somna en stund.


 


Men nej. Jag ska icke somna nu. Jag ska bara låta maten få sjunka ner ordentligt, sen blire till att sätta igång motor i mig igen.

Jag gett städa undan alla städgrejjer, och senare ska jag följa med Daniel ut till hans stuga en sväng.

Ja, nä.. Jo men jag ska vila lite och sen sätta igång.


Puss i ljumsken

Av Denise - 17 maj 2014 21:13


God afton.


Det är lördagkväll och jag har bara börjat vakna till. Jag har sovit bort hela dan, klev upp 19.30

Känns lite underligt att sova bort hela dan, men jag har verkligen inte kunnat stiga upp.

Jag var och festa igår till kl 04 imorse. Och skoj hade jag.


Var inte ritkigt planerat att det skulle bli nån fest men Jessica hörde av sig och tyckte jag kunde komma över, så jag tog och hoppade in i duschen, och där fick jag den fina idén att jag skulle prova på en egen variant av Vikings ena karaktärs hårfrissa.

Jo jag hade sutte läst om deras frisör som beskrev vilken jobb hon hade fått lägga ner för varje avsnitt i den serien.

Så, med ltie musik i bakgrunden, lite rom och cola så började jag mitt pyssel med håret.

Många små moment oh tid tog det, men jag blev nöjd med resultatet eftersom det var en ren chansning.

Den uppskattades av vännerna med.



Ja, jag kommer bort till Jessica, och där sitter även Amanda, så de blir surr, lite dricka och vi mår mest bara gott.

Sen kommer Simon in, och med tiden kommer det även fler in. Hela kvällen kan summeras i surr, glädje dans och musik. Det var riktigt skönt att få festa loss ordentligt, i vänners sällskap, för det var inte igår.

Vi gick även vidare till en annan fest som var rätt avslagen. Var jag och Jessica som var på G tro ja.

Tydligen var det nån som tyckte vi var transvestiter med, och jag kan inte göra nått annat än att skratta åt hela grejjen.


 


Så fyra-tiden imorse började jag traska hemåt. När jag kommer hem möts jag av snarkofagen, men jag gick in, och ut på balkongen för att ta mig en nypa luft innan jag gick in och la mig, och sen somna jag gött.

Sen har jag inte gjort nått annat än sove.

Trött är vad man kan säga att jag är.


Så nu har jag nyss duschat av mig hela frisyren, kanske nån fläta som fortfarande är kvar.

Sminket som hade kläckt och smetas ut på kudden är också bortduschad, så nu sitter jag mest och reflekterar över gårddagen med ett leende på läpparna. Nu ska jag se om jag kan få något i magen för den kurrar som bara den.

Ha en fortsatt trevlig afton.



Av Denise - 15 maj 2014 21:38


God afton.


Idag har det varit en riktigt bra dag.

Vaknade med solen i mitt ansikte och jag kände mig pigg för en gång skull.

Jag har jobbat mitt sjätte pass i rad och imorn vankas det sjunde. Men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven.

Jag har fått skratta en hel del, och även från djupet idag, och det är skönt att kunna få känna glädje. Men kvällskvisten kom och regnade kom med den. Det blir så grått och mulet, även inombords.

Jag har så mkt funderingar kring så många saker. Saker från förr, saker för framtiden och saker i samtiden.

Jag inte sluta reflektera över hur mkt som jag lyckats missa. Och allra mest över de jag förlorat i mig.

Idag är jag stark jämfört med ett år sen. Jag orkar jobba som en galning, jag har goda vänner omkring mig, jag har en familj som finns där och jag för dem. Jag behöver ingen vård och inga mediciner, jag kan ha värk ibland men säg vem som inte kan ha det.

Egentligen ha jag inget att klaga över, men jag känner mig fortfarande inte läkt. Jag tror tiden har gått för fort och jag med den. Så när den sedvanliga vårdeppen kommer så blir det så mkt mer än vad jag kanske vill erkänna ibland. Så mycket av mina känslor trycker jag åt sidan och drar på smilbanden och kämpar på. Blir som en tryckkokare. Så nu för några dagar sen blev det alldeles för högt tryck och de svämmar över, och därför tog jag till det skrivande ordet istället.

Ja det har alltid varit min tröst genom åren.

När jag var yngre skrev jag inte så mkt dagbok och känslosamt prat, utan omvandlade det mesta i noveller och dikter, som jag tyvärr inte har kvar längre. Och det kan svida lite granna för mig idag. Jag vet att jag hade en novell-serie, en mörk sådan som var mitt sätt att få ut min smärta via ord.


I och med att jag mått dåligt har jag haft svårare att somna på nätterna, och det är inte jag.

Jag brukar oftast vara övertrött jämt, men är nu mer rastlös, men orken existerar inte ändå.

Jag tog och drog in mina skumgummimadrasser in till köket, så nu sover jag på dessa här inne. Det har fått mig att somna på nätterna, får då får jag en faktor som inte stör mig då jag ska somna. Dvs, min kära inneboendes snarkningar.

Nog för att jag ligger med nån av mina serier inpluggad i örat så hör dessa snarkningar igenom, och då gåre inte.

Plus att han är duktigt på att alltid ska prata med mig då jag är på väg att somna in, så då rycks jag upp, och vakna till lite.

Mkt irriterande, men har slutat säga nå, för det verkar ändå inte fastna.

För prata när läge är, de verkar inte finnas på denna världskarta.



Nä, så jag ligger nu i köket, skriver av mig, för att snart sätta igång av alla avsnitt av de serier jag har, för att sedan sova några timmar innan de är dags att stiga upp i ottan imorgon igen.

En gäspning, och en till.


Nä jag önskar eder en God Natt.

Av Denise - 13 maj 2014 23:17


God afton.


Efter ett kvällspass på jobbet, kommer jag hem och ser ett förfallet hem.

Jag har inte orkat bry mig ett dugg, men det gnager ändå inom mig att de ser och börjar rent lukta fördjävligt här hemma.

Tur att man inte ha en massa besök som springer och hälsa på. Enda personen utöver mig är min kära inneboende.


Nä men jag har inte orkat. Jag har haft så mycket som snurrat inom mig de senaste dagarna, och gråten har vare nära inpå mig hela tin.

Jag har inte kunnat sova i någon ordning och till och med på jobbet har det vare tungt.

Tur är ju ändå att jag kan dra på smilbanden då jag ska gå in till mina vårdtagare och låtsas som allt vore bra.

Efter att jag stigit ut så känner jag hur tungt det är. Allt känns gå i slowmotion och energin har vare låg.

Jag hatar verkligen våren. Doften av död sprider sig, innan det blir så pass torrt och varmt att marken gror av andra dofter.


Idag har jag varit piggare, de kan jag ju faktiskt säga. Jag fick sova i natt och jag sov ett tag på förmiddan med.

Så, de gjorde nog väldigt mycket.

Så har jag orkat med mycket mer. Så när jag kom hem nu ikväll, började jag att plocka och städa lite granna.

Jag bor ju i en liten lägenhet så det går egentligen ganska så fort.

Och det är ju mestadels kläder och disk. Sen vare lite grejjer ute i farstun som jag gick ner med till förrådet så det gav väldigt mycket plats.

Ja, så nu kanske jag orkar med resterande imorn. Med lite tur.


Nu ska jag gå ut och ta mig en rök och byta om till nattsärken.

Jag har gjort mig lite fruktsallad till kvällsfika så nu kanske jag somna gott.

Wish me luck.


Nighty night.


 

Av Denise - 11 maj 2014 16:27


Goddag.

Jag sitter nu och tar igen mig efter en heldag på jobbet.

Dagen började med att jag försov mig, efter att knappt fått sova nånting under natten.

Jag låg och vred och vände på mig. Antingen frös jag eller så svettades jag. Ont i tanden som jag har hål i, orolig i kroppen, törstig och var egentligen helt slut. När jag väl somna drömde jag om en väldigt vårtig människa. Nån jag har i min närhet men minns inte vad allt handlade om eller vem det var. Men men.


Det märks att våren har kommit på besök hos mig. För antingen är jag fullt i gång eller så orkar jag inte bry mig.

Tunga känslor och tankar snurrar för fullt, och jag känner inte alls mig speciellt värdig.

Känner att jag egentligen inte kan lita på nån, men jag är väldigt öppen av mig.

Jag vet inte alls vars jag har nån, inkluderat mig.


Jag jobbar och rätt mkt, och det får mig att fokusera på något annat än migsjälv.

De känns så skönt, för jag märker hur lätt jag har att fokusera på mindre positiva saker i livet, inte för att jag vill avsluta det heller nu när jag kommit så långt. Jag skryter, jag vet, hur bra det har gått för mig. Jag är stolt för det jag lyckats med.

Men samtidigt känns det så jävla pissigt.




Igår var det den 10 maj.

För tre år sedan , fick min älskade Kiwi och hennes kamrat Tussi, lämna jordelivet. 

Och faktiskt det känns som det var igår jag hörde de skott som avslutade era liv. Jag känner fortfarande hur jag faller ihop.

Jag saknar dig speciellt Kiwi. Du var min älskade. Var det kanske därför jag inte kunde somna för att jag inte tänkt speciellt mkt på dig?

Du var mitt hjärta, och är det än idag my love.     



 



Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards