Let the dark waltz begin...

Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Att sova i köket

Av Denise - 15 maj 2014 21:38


God afton.


Idag har det varit en riktigt bra dag.

Vaknade med solen i mitt ansikte och jag kände mig pigg för en gång skull.

Jag har jobbat mitt sjätte pass i rad och imorn vankas det sjunde. Men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven.

Jag har fått skratta en hel del, och även från djupet idag, och det är skönt att kunna få känna glädje. Men kvällskvisten kom och regnade kom med den. Det blir så grått och mulet, även inombords.

Jag har så mkt funderingar kring så många saker. Saker från förr, saker för framtiden och saker i samtiden.

Jag inte sluta reflektera över hur mkt som jag lyckats missa. Och allra mest över de jag förlorat i mig.

Idag är jag stark jämfört med ett år sen. Jag orkar jobba som en galning, jag har goda vänner omkring mig, jag har en familj som finns där och jag för dem. Jag behöver ingen vård och inga mediciner, jag kan ha värk ibland men säg vem som inte kan ha det.

Egentligen ha jag inget att klaga över, men jag känner mig fortfarande inte läkt. Jag tror tiden har gått för fort och jag med den. Så när den sedvanliga vårdeppen kommer så blir det så mkt mer än vad jag kanske vill erkänna ibland. Så mycket av mina känslor trycker jag åt sidan och drar på smilbanden och kämpar på. Blir som en tryckkokare. Så nu för några dagar sen blev det alldeles för högt tryck och de svämmar över, och därför tog jag till det skrivande ordet istället.

Ja det har alltid varit min tröst genom åren.

När jag var yngre skrev jag inte så mkt dagbok och känslosamt prat, utan omvandlade det mesta i noveller och dikter, som jag tyvärr inte har kvar längre. Och det kan svida lite granna för mig idag. Jag vet att jag hade en novell-serie, en mörk sådan som var mitt sätt att få ut min smärta via ord.


I och med att jag mått dåligt har jag haft svårare att somna på nätterna, och det är inte jag.

Jag brukar oftast vara övertrött jämt, men är nu mer rastlös, men orken existerar inte ändå.

Jag tog och drog in mina skumgummimadrasser in till köket, så nu sover jag på dessa här inne. Det har fått mig att somna på nätterna, får då får jag en faktor som inte stör mig då jag ska somna. Dvs, min kära inneboendes snarkningar.

Nog för att jag ligger med nån av mina serier inpluggad i örat så hör dessa snarkningar igenom, och då gåre inte.

Plus att han är duktigt på att alltid ska prata med mig då jag är på väg att somna in, så då rycks jag upp, och vakna till lite.

Mkt irriterande, men har slutat säga nå, för det verkar ändå inte fastna.

För prata när läge är, de verkar inte finnas på denna världskarta.



Nä, så jag ligger nu i köket, skriver av mig, för att snart sätta igång av alla avsnitt av de serier jag har, för att sedan sova några timmar innan de är dags att stiga upp i ottan imorgon igen.

En gäspning, och en till.


Nä jag önskar eder en God Natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 24 september 2017 19:41


 

Av Denise - 21 september 2017 15:56


 

Av Denise - 21 september 2017 15:45


 

Av Denise - 16 juli 2014 20:34

              God afton.    Här ligger jag igen och nu uppdaterar jag min blogg från min telilur, och de känns lite annolunda må jag säga. Jag har nu haft en period som ha vare fullt ös. Dubbla arbetspass men de har samtidigt varit him...

Av Denise - 30 juni 2014 22:55

  God afton!   Jag sitter här snörvlandes och med en vagel i ögat och ler på läpparna. Jag har haft en sådan underbar helg nere i Umeå tillsammans med världens bästa tjejer, Jessica och Amanda. Vi åkte ner på freda eftermidda och efter att ...

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards