Let the dark waltz begin...

Direktlänk till inlägg 18 maj 2014

Sunny day!

Av Denise - 18 maj 2014 16:52


Goddagens.


Jag sitter här och rapar för migsjälv efter att ha tryckt i mig nästan en hel pizza.

De var riktigt gott. Magen höll på vända sig ut och in innan jag fick börja äta på min pizza.


Idag lyser solen som bara den och värmen är go och härlig.

Jag har vare riktigt duktig, då jag har diskat, städat, putsat fönster och bytt gardiner.

Jag vaknade på gott humör och rätt pigg i morse. Satte mig ner och slog på tv'n innan jag tog och gjorde mig en kaffe och ringde min kära mor. Jag tror det var där jag fick inspiration till att börja städa upp här.

Min lägenhet har vare rätt förfallen rätt länge nu, för jag har inte idats göra nånting.

Så idag kom allt på en gång. Jag slog igång lite gammal rock n roll och sen vare full fart.

Visserligen ha jag tage mig nå mindre pauser med kaffe, och te, och kex, men på slutet kände jag att det fanns inte mkt energi över och som sagt magen kändes som den höll på vända sig ut och in av hunger.


Jag fick ett helt nytt vardagsrum efter jag bytte från mina halvmörka lila gardiner till mina vita skira gardiner.

Det blev ljust och energin i rummet är mycket lättare.

Nu längtar jag tills att jag får fingrarna ur arlset och ordna mig en gardin-vajer som jag kan sätta upp ute på balkongen så jag kan sätta upp mina vita där med, tillsammans med mina ljuslyktor. Sen även då jag fått plantera i mina blomsterlådor.

Det kommer bli så myys över det hela.


 


Åh vad mätt jag kan vara. Inte roligt när de spiter. Men gött vare. Jag känner mig så avslagen nu efter jag äte så det känns som om jag håll på spricka. Tur det är hockey på tv'n, så jag bara kan låta öga vila lite lätt och jag inte behöver anstränga mig så hemskt mkt.

Det känns som om jag skulle kunna somna en stund.


 


Men nej. Jag ska icke somna nu. Jag ska bara låta maten få sjunka ner ordentligt, sen blire till att sätta igång motor i mig igen.

Jag gett städa undan alla städgrejjer, och senare ska jag följa med Daniel ut till hans stuga en sväng.

Ja, nä.. Jo men jag ska vila lite och sen sätta igång.


Puss i ljumsken

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 24 september 2017 19:41


 

Av Denise - 21 september 2017 15:56


 

Av Denise - 21 september 2017 15:45


 

Av Denise - 16 juli 2014 20:34

              God afton.    Här ligger jag igen och nu uppdaterar jag min blogg från min telilur, och de känns lite annolunda må jag säga. Jag har nu haft en period som ha vare fullt ös. Dubbla arbetspass men de har samtidigt varit him...

Av Denise - 30 juni 2014 22:55

  God afton!   Jag sitter här snörvlandes och med en vagel i ögat och ler på läpparna. Jag har haft en sådan underbar helg nere i Umeå tillsammans med världens bästa tjejer, Jessica och Amanda. Vi åkte ner på freda eftermidda och efter att ...

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards