Let the dark waltz begin...

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Då vare bestämt

Av Denise - 20 maj 2014 13:50



Goddag.

Denna morgon och förmiddag har vare lite seg.

Jag vaknade till liv så småningom, och nu har jag bestämt mig vars jag ska resa, då jag äntligen kan.

Bara jag få bli klar med allt skit som ligger hängandes och jag fått ihop ett litet kapital, så ska jag boka min första utlandssemester. Åh vad jag längtar. Kommer få bli så härligt att få fara iväg och göra nånting som jag vill göra, och första anhalt blir Rio de Janerio.
Ja, jag har länge vela åkt dit, för kulturen, och främst för karnevalen, Mardi Gras, och det var inte förrän idag, som jag insåg att det blir mitt första resemål.  Jag satt och kollade på ett ingenjörsprogram på tv'n och de visade ifrån den staden, och det fick mig att känna, dit ska du.
Punkt slut.


Så jag började med att kolla upp när karnevalen sätter igång på året, för att sedan kunna bara kolla lite hur det ser ut med flyg och hotell osv. Det ser lovande ut. Så nu sitter jag med ett leende på läpparna och drömmer mig bort till en plats jag länge vela åka till.

Rio de Janerio.

Mmm... kommer bli så härligt. Förutom att ligga på playan med en paraply-drink i handen, bada mina fötter i havet, så ska jag uppleva hela Mardi Gras, jag ska självklart även ta mig upp till jesus-stayn bara för att. Jag ska ta mig till slumområdena för att få känna dessa livskraft, och jag ska bara njuta.


   


Hur härligt ser det inte ut. Helt underbart. Åh vad jag längtar nu. Nu har jag mitt mål, det kanske får mig att trigga igång allt att få allt överstökat ännu fortare. Ja jag ska försöka lägga in en högre växel, så kanske jag kommer dit fortare än nånsin.

Så vad ska jag göra nu.. Hmm.. Jag ska nog försöka få iväg lite mer grejjer.

Vi höres och synes

Puss i ljumsken


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 24 september 2017 19:41


 

Av Denise - 21 september 2017 15:56


 

Av Denise - 21 september 2017 15:45


 

Av Denise - 16 juli 2014 20:34

              God afton.    Här ligger jag igen och nu uppdaterar jag min blogg från min telilur, och de känns lite annolunda må jag säga. Jag har nu haft en period som ha vare fullt ös. Dubbla arbetspass men de har samtidigt varit him...

Av Denise - 30 juni 2014 22:55

  God afton!   Jag sitter här snörvlandes och med en vagel i ögat och ler på läpparna. Jag har haft en sådan underbar helg nere i Umeå tillsammans med världens bästa tjejer, Jessica och Amanda. Vi åkte ner på freda eftermidda och efter att ...

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards