Let the dark waltz begin...

Alla inlägg under april 2012

Av Denise - 22 april 2012 18:33




Tänk att man kan vara så död idag..

Jag har så gott som sove hela dan och kan knappt förmå mig att röra mig då huvudet värker än.

Undra vad min kropp försöker säga mig?


Helgen har vare helt underbar.

Fått umgås med syrran och gjort lite roligt med henne.

Fick fara ner och hälsa på dartfolket en sväng igår och även skjutsa hem dem som gamla goda tider.

Efter det bar det av till storebror och kan tjej där vi satt och surra och fick även en bit god mat.

Min lycka var gjord två gånger igår. Marängswiss och asiatisk mat. Mmmmm



Men de verkar som jag haft de lite för skoj eftersom hela kroppen skriiiker sova sova sova.

Förstår inte de jag.

Men men..



Imorrn blire till att åka hem.

Jag undrar hur allting kommer att bli framöver.

Mycket nu. Ja.....


Nä jag ska nog fortsätta slöa nu..

Ha de

Av Denise - 21 april 2012 15:38



Åh jag kan inte beskriva med ord hur gott de är med marängswiss. De var sån tur att syrran kom på den ideén.

Vi har nu vräkt i oss en skål var med götta.


Sen har vi käka lunch på city idag, jag var inte alls nöjd men de ndra var de så man får väl nöjas för de.

Jag var inställd på asiatiskt. Mmmm.. :)


Igår var vi på Strömborg och checkade av läget där.

Käkade god mat gjorde jag. Helt klart godkänt.


Nä nu ska jag fortätta jäsa... ciao


 

Av Denise - 19 april 2012 22:15


Jaha då sitter jag hemma igen. I mitt gamla barndomsrum och skriver några sista ord för natten.

Jag och Ebba tog oss en tur ner på byn och svängade förbi en gammal vän.

Trots att det var evigheter sen och mycket har hänt, så tyckte då jag att de var som igår.

Vet inte hur hon kände, men jag tyckte de var trevligt, även om de var lite lite energi kvar i luften på slutet för oss alla.


Jag måste tacka så mycket för en trevlig dag.

Till er alla inblandade. Har nog inte hunne med så mycket på så länge nu och de var riktigt trevligt.

Nu ska jag och Ebba" morrbjäbba" frökenfis lägga oss och sova för att möta morgondagen med nya krafter.


Tack för mig.

Av Denise - 19 april 2012 17:24


Ja, då sitter jag i mitt gamla barndomsrum vid pappas dator med syrrans hund liggandes på sängen.

Åkte hit imorse 7.20 från Hoting och med en glad överaskning fick jag resesällskap av både Emelie och Keila.

Visserligen skulle de vidare efter vi anlänt i Sollefteå, men trevligt iaf.

Det enda som fattades var en termos med kaffe. Jag tror vi båda tyckte likadant.


Men nu sitter jag altså här, fått i mig fläskkorv med rotmos till middag. Uuunderbart.

Jag är som en enda stor fläskkorv nu efteråt. Åt mig nästan övermätt, så när jag skulle böja mig ner till diskmaskin,

fick jag ont i magen ordentligt. Men, men, när de är god mat kan man sluta äta? Nä, precis.


Jag anlände altså i Sollefteå, satt en stund med Emelie och Keila så de slapp sitta själva och vänta på nästa buss.

Sen traska jag vidare upp till Westerlunds där mamma arbetar. Hann mig köpa en liten kopp kaffe då jag ser att hon är redo att avgå.

Jag fick som tur var dricka upp de, sen var de ner till henne, och vända upp till lillasyster och hälsa på henne.

En mycket mysig lägenhet måste jag säga, dock lite grå för min smak.

Men samtidigt, jag och Carro har aldrig delat smak så....


Sen efter att pappa sluta så var det iväg till han. Handla hem lite varor och hem.

Åh det är så skönt så skönt.

Detta kommer alltid att vara mitt hem oavsett var jag flyttar.

Det är här jag kan andas ut. Vara fri och låta tankarna flöda utan att de nästan rör mig ryggen.

Här är min fristad.


Nog för att mitt gamla barndomsrum ändrat utseende efter tiden så är de nästan desamma ändå.

Jag kan lätt komma ihåg alla trevliga, roliga, tråkiga, och ledsamma minnen.

Och jag tror att de är därför jag känner mig trygg här.


Nä nu ska jag avrunda med att skänka en tanke åt Emelie.

Beklagar verkligen, och jag hoppas ni alla kan nu börja känna frid.

Dagens ros går till dig!



Puss hej

Av Denise - 18 april 2012 23:47

Not everyone sees what I can see,

Nobody knows, just how I feel.

You were the world,

and everything in it.

You were the stars I couldn't reach.


 

Now we leave behind a world of shatter.

Nothing more does really matter.

The pieces left, are there for memories

For all time, and for all centuries.


Think of me, as the time passes by.

Think of me, with no reason why.

Think of me, remember me

Think of me, don't be shy!

Av Denise - 18 april 2012 19:56


Jaaaaaaaa..

Home at last! Nu ska jag bara varva ner lite sen ska jag börja packa ihop mig själv inför morgondagen.

Ska ju iväg och hälsa på la familia och några vänner.

Sen får vi alla se vad som händer och fötter. Känner mig halft speedad på allt kaffe man blev bjöden på.

Men vem kan inte säga nej till kaffe efter en arbetsdag med gott sällskap.  Precis.

Så, här sitter jag med fingrar som springer runt på ett tagentbord och jag har inget mer vettigt att skriva såååå,

vi ger upp!


Höres!!


 

Av Denise - 18 april 2012 11:29


Jaha,, då har halva lunchen gått. Sen blire till att jobba nå timmmar till.

Sen efter jobbet så ska jag iväg till Hottttti (dingdingdingding), Hoting. Lite kaffe med Emelie och surra lite.
Alltid lika trevligt att få åka iväg och vara lite social med nån som känns vara på ens egan nivå.


Sen efter det blire hem och packa och göra sig klar, då jag åker till Sollefteå/Långsele imorrn.

Ska bli skoj att få komma "hem" igen. Att få lite miljöomväxling. Få andas.

Sen har jag kontaktat en gammal vän, som jag ska få träffa igen. Det kommer bli jätte skoj.

Vi lär inte sitta tyst många minutrar.


Very well, dags att göra sig redo att dra sig tillbaks till jobbet.. Ciaoo

Av Denise - 17 april 2012 21:29



All of my life

It's not a big surprise

That I am just a big mistake

A child that'd born to live to die too late.

What is wrong with me?

Why can't you just let me be?

A person with hopes, dreams and joy in life

Answer me, answer me why!

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards