Let the dark waltz begin...

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Slapparafton

Av Denise - 21 januari 2014 21:53


Jag halvligger i soffan med laptopen i knät och Lef G Persson på tv'n.

Jag har precis proppat i mig en stor portion med lax, mos och sås. Jag har som värk i ena benet pga av att jag är kall om den och lite småvärk i ryggen för man har sutte som ett åslapp hela dan och på lite halvspänn. Ja jag vet att jag fortsätter vara som ett åslapp är nog inte det bästa jag kan göra men jag är slapp och lelös känns de som.


Jag har gjort ett drygt 10 timmars arbetspass i dag, men de ha vare väldigt soft.

Största delen av bestått i att sitta och vänta och åka bil.  Som vikarie så kan man få göra lite andra saker än att bara springa runt och serva sina underbara pensionärer, man får även hjälpa till att serva sina kollegor och vara följeslagare. Ja ta nu inte illa upp för att jag skrev att serva sina kollegor, de var mest en trevlig grej idag i ändå väntans tider och jag tror att det uppskattas. Man behöver trots allt vara vänlig emellanåt.

Ja detta med service. Det är något jag tycker är skoj. Som, jag tycker om att kunna lägga en liten extra finish när jag värmt upp mat åt de som behöver den hjälpen, med att ta en bit hushållspapper och vika den på mitten och lägga besticken på. Det ser trevligare ut och det får något att torka munnen med om det skulle behövas. Jag vet bara själv hur man kan söla runt. Jag tycker om när folk trivs, och jag blir lätt slut i huvvet då inte det finns nån typ av ordning. Ja ja, jag ser hur det rullar i huvvet på er som känner mig med mitt stökiga hem, men tro de eller ej så har jag ofta en struktur i mitt kaos. Det är mitt kaos har blivit överhängset som jag släpper helt och då orkar jag definivt inte med. Sen är jag nog mer strukturerad när det kommer till en arbetsplats som ska delas av andra. då blir verkligen den saken att "var sak har sin plats" viktig. Ja undra hur många gånger mina föräldrar inte tjatat på mig om just den meningen.

Men om jag får, så jag har blivit något bättre med att försöka plocka efter mig här hemma. Jag är långt i från duktig, de erkänner jag, men plötsligt händer det. Och jag försöker hela tiden hålla koll på mina papper. Ja dessa är nog mest viktig att jag vet vars de är.


 


Nä, men som sagt så har jag sitter mest och slappar med mitt värkande ben och jag veta gudarna hur jag ska göra för att få nån värme i de. jag har mina mjukisbyxor, jag har benvärmare under och mina myspystofflor jag fick i julklapp på mig. but still, de känns som lederna vill krampa ihop, dra ihop sig. Musklerna dra ihop sig.  Har tage en skållhet dusch, men ja när jag kom ut från mitt ångande badrum så tog de inte lång tid innan de började igen. Börjar bli väldigt less. Inte smärta så jag håll på grina eller känner att jag inte klarar av att använda benet, men det är så oerhört obehagligt. för det går rakt i genom hela benet, speciellt i vaden. Har börja få så här nu varje vinter, lite jobbigt.

Nä men nu får jag fan sluta beklaga mig. Blää jag ska fortsätta slappa. Tro jag ska sätta igång nån film och se om man somna inom nån rimlig tid.


Puss i ljumsken och ha de bra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 24 september 2017 19:41


 

Av Denise - 21 september 2017 15:56


 

Av Denise - 21 september 2017 15:45


 

Av Denise - 16 juli 2014 20:34

              God afton.    Här ligger jag igen och nu uppdaterar jag min blogg från min telilur, och de känns lite annolunda må jag säga. Jag har nu haft en period som ha vare fullt ös. Dubbla arbetspass men de har samtidigt varit him...

Av Denise - 30 juni 2014 22:55

  God afton!   Jag sitter här snörvlandes och med en vagel i ögat och ler på läpparna. Jag har haft en sådan underbar helg nere i Umeå tillsammans med världens bästa tjejer, Jessica och Amanda. Vi åkte ner på freda eftermidda och efter att ...

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards