Let the dark waltz begin...

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Denise - 2 augusti 2012 21:24


Här sitter jag.

Jag funderar på vem du är egentligen. För i över ett år har jag levt bland lögner.

Stora feta äckliga lögner. Du sa att jag behövde ändra på mig. För de jag var, var fel.

Du sa att jag gjorde fel, jag betedde mig fel, jag förnedrade dig. Men idag, vem fan äre som har förnedrat vem i största utsträckning?

I över ett år var jag så naiv och lyssnade inte på folk som sa åt mig sanningen.

Folk genomskådade dig. Men jag, jag var så förbannat blåst och trodde på dina jävla lögner.


Jag är idag så äcklad av migsjälv. Och jag kan aldrig förstå hur en annan stackare kan känna sig.

Dina lögner har gått dig över huvudet och du har nog skadat fler än vad som är nödvändigt.

Du är som en sjukdom hela du, och du inser inte vilken skada du gör på andra människor.


Jag är glad, att jag lever än idag. Jag är glad att jag snart slipper dig helt.

Du har snart inget mer att hämta hos mig. Och att du förpestar min omgivning för att förstöra för mig...

Ja, det är rent ut sagt sjukligt. Jag tycker synd om de som måste vara med dig. Jag tycker synd om dem, när den dagen kommer då de inser vilken skada du gjort mot dem. Mina sår idag, är inte längre synliga, men som jag sagt, en bil går att laga, det går inte ett psyke.

Jag och andra kommer att fortsätta leva med de ärr som du bringat.


Jag mår så illa, jag kan inte äta, jag kan knappt dricka, och jag är så otroligt rastlös.

Jag är livrädd att sitta hemma ensammen. Varje bil som åker förbi som jag hör, tror jag att det är du.

Jag är rädd att jag glömt att låsa dörrar omkring mig, och du bara rycker upp dörren, sen gudarna ska veta vad du gör sen.

Jag erkänner att jag är livrädd för dig. Och jag erkänner att jag verkligen hatar dig!


Jag vaknar på nätterna, jag kan knappt sova. Jag får andnöd, för jag minns de hårda greppen runt min hals.

Jag får panik och jag vrider och vänder på mig medan mina tårar bränner på min kind.


Vem är jag idag? Jag var en gång "Den där spralliga tjejen som alltid var glad och sjöng med blommor i håret", fick jag beskrivet. Hon är jag inte idag. Idag är en gnällande pesismistisk livrädd tjej som är vilsen. Drömmar har jag, men kommer jag nånsin nå dem?


Jag är glad att jag får mer och mer klarhet och sanning framför mig.

Det gör det enklare att inse att jag slösat bort över ett år med en stor, stor, stor lögnare. Mytoman!

Jag har verkligen sumpat mycket, men allra mest, migsjälv på detta år.



Av Denise - 2 augusti 2012 20:16




När mörkret faller

och du känner dig trött

Tag vara på dessa små ord

inget ont, har inget gott fött

Så endast tre ord till dig;

Glöm aldrig mig!

Kom ihåg att ditt hjärta ge

för saker och ting återkommer alltid i tre

Follow this with mind and heart

Merry ye meet, and merry ye part!

 

 

 

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards