Let the dark waltz begin...

Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

Bajsprat

Av Denise - 16 januari 2014 17:14



God eftermiddag där ute i alla era stugor.


Jag hoppas det är bra, för det är då i min stuga..Jag har nyligen kommit hem efter att ha sutte på Görans konditori med Cissi nån timme och drucke både varm choklad och kaffe och surra om allt mellan himmel och jord. Det är rätt skönt att få sitta och surra om allt vad man kanske behöver få ur sig, och även sånt som är så alltmänt att, ja jag fick skita idag! Ja men vilken tur. De fick jag med.

Hehehe, ja jag vet lite överdrivet men soo what! Helt ärligt så fick jag skita idag, men det rör väl inte så många i ryggen. Jag kan garantera att du som läser har också fått bajsa, och har du inte det, ja då sket de sig. Eller hur!?


Nä, nog om skitsnack för idag.

Det är nog om sånt överallt annars. Då menar jag ju förstås inte om de bokstavliga skiten utan sånt som folk i allmänhet håller på med. Visst jag är inte guds bästa barn, men ibland kan de vara skönt att få ha någon att få vräka ur sig galla till om hur det känns inombords. Och inget annat. Jag kan behöva få ur mig lika mycket skit som jag fått svälja för att sedan sitta och se glad ut. Rent tacka för att jag fått blivit matad med det. Ja vad vore världen om inte folk pratade bajs? En snäll värld? En vriden värld? En värld där mer eller mindre alla går och drar på sneda läppar och mår illa. Nä, jag tror att de kan få vara bra att få vräka ur sig ibland. Nån gång. Och då menar jag inte hela tiden för minsta lilla grej. Ja dagen till ära handlar alltså om Bajs! I alla dess former.

Handlar det inte om bajs i dess fysiska form, så är det den bildliga form.


BAJSBAJSBAJSBAJSBAJSBAJSBAJS!


Oj Sry, lite tourrettes mitt upp i allt.


AJa, för att fortsätta. eller hur vare, jo... Fika på Görans. Gott som fan att få sitta på fiket dricka nån kopp kaffe och bara vara. Surra om allt möjligt. Slappna av och tina upp lite efter att stucke ut näsan i det kalla vädret. Nog för att det är miildare idag så äre fortfarande kallt. Och nu känns det som att det är den kylan som tränger sig in, genom kläderna. Den är lite fuktigare, än häromdan då de var typ -30. Då brukar ju luften vara torr så då äre bara kallt. Nu äre mer rått och jobbigt. Så med först en varm kopp choklad tillsammans med en varm smörgås med tre ostar så fick jag tina upp lite. Vi surrade på och surrade så kaffe suget kom så de var dags för en helt vanlig kaffe med, tillsammans med lite mer surr.


Trots hur min och Cissis relation har vare lite knölig så känns det så skönt att vi kan umgås som vi gjorde i början. Det känns skönt att kunna surra om allt möjligt, skratta och även gråta tillsammans. Vi kan som känna av hur vi mår. Ja vi är nog egentligen ganska så nära varandra, fast vi är än en bit ifrån varandra. Sen det bästa är att vi behöver inte sitta på nålar, utan vi mest bara är. Det behöver inte hända spektakulära saker, utan att sitta tyst en stund kan till och med vara ljuvligt. Bara en skön samhörighet. Jag är glad att jag har en sådan vän.


Nä, på grund av allt skitsnack jag inledde detta inlägg, så känner jag nu behovet av att få sätta mig på skithuset!

Have a shitty nice day!

BAJS

 
 
Ingen bild

kkn (kaffekompisen) ;)

16 januari 2014 18:07

Jag kan inte annat än hålla med, de är väldigt skönt att bara få ur sig lite och kunna slappna av i någons sällskap! De är inte alltför många man kan göra de med, vilket resulterar i att (iaf jag) inte umgås så mycket med folk..
så tack för att du finns <3 :)

Denise

16 januari 2014 18:28

Tack själv ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 24 september 2017 19:41


 

Av Denise - 21 september 2017 15:56


 

Av Denise - 21 september 2017 15:45


 

Av Denise - 16 juli 2014 20:34

              God afton.    Här ligger jag igen och nu uppdaterar jag min blogg från min telilur, och de känns lite annolunda må jag säga. Jag har nu haft en period som ha vare fullt ös. Dubbla arbetspass men de har samtidigt varit him...

Av Denise - 30 juni 2014 22:55

  God afton!   Jag sitter här snörvlandes och med en vagel i ögat och ler på läpparna. Jag har haft en sådan underbar helg nere i Umeå tillsammans med världens bästa tjejer, Jessica och Amanda. Vi åkte ner på freda eftermidda och efter att ...

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards