Let the dark waltz begin...

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

En jääkla hurtbulle!

Av Denise - 15 augusti 2012 23:41


God afton.

Tänkte uppdatera lite granna  innan jag beger mig ner i sängen för att sova nån timme innan jag ska upp och jobba imorn.

Jag har vare ledig och fått en hel del gjort, och jag har en riktig självförtroende dag.

Känns så skönt att få vara glad och nöjd som en omväxling.


Jag ska berätta nu vilken hurtbulle jag varit idag. Är väldigt faschinerad över migsjälv faktiskt. Jag har tage mig två vändor in te byn fram och tillbaks, sen tog jag mig en promenad/jogging tur på 6.5 km. Var riktigt skönt. Jag hade solen i ansiktet ena vägen och i ryggen tillbaks då. Så hade jag bra pep-musik i lurarna som jag sjöng med i då jag gick. Tänkte verkligen utnyttja min lungkapacitet till max.

Jag stannade till två gånger, varav blev max en minut tillsammans. Det var för att rätta till skon och kolla om jag fått en sten i foten, men det visade sig vara en vattenblåsa som sprucke upp, så nu har jag lite ont.  Men men, jag är jäkligt nöjd.


Inte nog med det, så hinner jag sitta ungefär en timme innan grannen drar ut mig på en tur runt sjön, som blev två varv med ett avslut upp till MB för att ta asfalten hel. Mina tår kändes, men på slutet av den promenaden började jag verkligen känna mig utmattad. Så nu har jag duschat av mig och fått i mig lite vätska så nu känns de lite bättre igen. Hela den promenaden blev nästan en hel mil, närmare bestämt 8.9 km. Shit pommes, var de första jag tänkte när jag såg antalet. Så jag har gått över två mil sammanlagt idag.

Ja, shit. Men nu känns det.


Så jag tänker avrunda nu med att krypa ner i sängen. Slå igång Animal Planet dra på mig ögonbindeln och sova några timmar.

Ska upp och jobba lite imorn, sen blire lite möten och lite att stå i. Sen ska jag ta mig en promenad/joggingrunda. Ska fortsätta ta sånt nu framöver. Inte för att jag behöver gå ner i vikt eller nått sånt, utan det är skönt och alltid bra att ha lite kondis.

Nä Godnatt, dröm sött och let the bugs bite, för vem vet... det kan vara jag!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 24 september 2017 19:41


 

Av Denise - 21 september 2017 15:56


 

Av Denise - 21 september 2017 15:45


 

Av Denise - 16 juli 2014 20:34

              God afton.    Här ligger jag igen och nu uppdaterar jag min blogg från min telilur, och de känns lite annolunda må jag säga. Jag har nu haft en period som ha vare fullt ös. Dubbla arbetspass men de har samtidigt varit him...

Av Denise - 30 juni 2014 22:55

  God afton!   Jag sitter här snörvlandes och med en vagel i ögat och ler på läpparna. Jag har haft en sådan underbar helg nere i Umeå tillsammans med världens bästa tjejer, Jessica och Amanda. Vi åkte ner på freda eftermidda och efter att ...

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards