Let the dark waltz begin...

Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Tillbaks i helveteskommun!

Av Denise - 9 juni 2009 22:38


There's not many reasons why I'm back, but they are sure important!


För det första så har jag en katt som jag saknat mer än helvetet själv.

Sen  har jag nå ärenden jag måste fixa, sen har jag en älskvärd vän som trånar efter mig.. 


Ja, jag hann faktiskt knappt mer komma innanför min dörr så var hon här.

Men skoj. Jag la upp nån ny mat åt gumman lilla, sen drog på mig nån ny kajal och drack en actimel sen drog vi ner te stan en stund.

köpte mig en mjukglass sen satte vi oss i parken på scenen.

mysigt faktiskt. Satt och surra en massa skit där en stund.

Sen åkte vi hem te långsel igen och fortsatte våra diskutioner en stund till.


 



Köpte ett par assnygga solisar idag iaf.

Så jävulska nöjd. De ska jag inte tappa bort i första taget!

Så nöööjd. 


 


Aja.. jag är hemma nu iaf, fram till helgen.

Ska nog dra upp te döviken igen.

Jag och emma satt och surra om att fara och campa lite.

De hade vare asskoj!


Ja, för man har skoj när man umgås med emma och daniel.

blir alltid nånting nytt som man lär minnas för resterande liv.


well  jag ska schjåla med min katt nu som verkar ha gått och bleve på smällen. fy fan.. slyna man har till katt!

hehe.. puss på er


 

 
 
Ingen bild

linda

10 juni 2009 08:16

Åk in och ultrajuda katten, därefter kan man ge en abortspruta, sedan tycker jag du ska kastrera. utekatter, eller de som delvis är ute ska man inte ha okastrerade.

 
Ingen bild

laputa

10 juni 2009 12:24

hehe jo hade vare så att jag haft råd att baraq åka in te vetrinärn så hade jag väl gjort de. men om de nu är så att hon är gravid så får hon väl plåga sig igenom skiten. hon får fö dem, sen får jag försöka he bort dem, men går de int så är de bara att låta nån ta bort dem. sen blir de att sterilisera hon. hade tänkt att göra det innan detta hände men jag tänkte inte pöå att de var så pass nära att göra't

 
Ingen bild

linda

10 juni 2009 17:57

Fast det låter ju inge bra. Vad gör du om tex katten inte klarar av födandet och måste akut åka in för kejsarsnitt ? Har man dragit på sig djur bör man ha en buffert för oförutsedda händelser. Katter kostar ju dom med och blir även dom sjuka. Ge inte bort kattungar, sälj dom. Katter är inga slit och släng djur. Vill folk ha dom, ja då ska dom betala för dom.

 
Ingen bild

laputa

10 juni 2009 18:04

Ja men, blir det komplikationer så blir de, då får jag ta den smällen.
men det kommer nog bra. sen, ja katter är också djur.
men vanliga bonnkatter är något inte folk vanligtvis betelar för,
och de är svårare att få bort en katt som har ett pris på sig, om det nu,
inte är en raskatt.

 
Ingen bild

linda

11 juni 2009 10:35

Fast det är ju därför man ska ta betalt, även för huskatter, så deras status ökar. Sedan måste ju folk börja ta ett ägaransvar för sina djur. Sitter man där med ett gäng kattungar man inte blir av med, ja då får man faktiskt avliva dom. Döda katter lider inte, däremot alla katter som inte har en ägare pga att folk inte tar ansvar. Att se annonser där folk tar 1 kr tassen är patetiskt. vill inte folk betala så ska dom banne mig inte ha djur alls.

 
Ingen bild

laputa

11 juni 2009 11:00

jaja, jag tyck du kan lugna rumpan lite nu! märks väl vad fan som hänn eller hur ;)

 
Ingen bild

linda

11 juni 2009 12:44

Varför tar du åt dig ? Jag kritiserar väl inte dig, jag ger en information. Fler läser väl denna blogg. Dessutom kan du faktiskt få en känga i all vänskaplighet pga att du brustit i ditt ansvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 24 september 2017 19:41


 

Av Denise - 21 september 2017 15:56


 

Av Denise - 21 september 2017 15:45


 

Av Denise - 16 juli 2014 20:34

              God afton.    Här ligger jag igen och nu uppdaterar jag min blogg från min telilur, och de känns lite annolunda må jag säga. Jag har nu haft en period som ha vare fullt ös. Dubbla arbetspass men de har samtidigt varit him...

Av Denise - 30 juni 2014 22:55

  God afton!   Jag sitter här snörvlandes och med en vagel i ögat och ler på läpparna. Jag har haft en sådan underbar helg nere i Umeå tillsammans med världens bästa tjejer, Jessica och Amanda. Vi åkte ner på freda eftermidda och efter att ...

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards