Let the dark waltz begin...

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Dagen i ära!

Av Denise - 23 juni 2009 18:03


Ja, idag har man klivit upp tidigt för en gång skull.

SKulle vara på jävla af 9 så de var bara att kliva upp.

Kommer dit, ja vad händer vi får sitta en halv timme i jävla onödan!

fy faan!

Aja.. sen drog jag sanna emma och alva och badade och solade på risön!

mycket trevligt.

Tro jag fått lite färg men de känns som man blekt lite lilla man hade :O

eller så var känslan innan.

Sen åkte jag upp te pappa och lämnade bilen och umgick där.

stora syster och härnan var där också. trevligt att se att de lev med!

sen tog jag en prommis hem, och plocka ihop mina kläder från tvättstugan.

sen satte jag mig ner för att kika på andra avsnittet av True Blood! åååh, jag vill så gärna ha nästa avsnitt nu!

Men de blir en veckas vänta! Tyvärr!


 


 Satt igår på Dark side och läste i dess egna wikipedia som de kallar whipipedia. Hehe tyckte de var roligt. Fick lära mig några nya ord.

Sen hittade jag en bit som jag känner igen mig så hemskt på. och jag tyckte de passa bra nu att dra upp de i samband med True Blood!


------------>


Vampyrism
Vampyrism något som är laddat med både erotisk och förförande.
I nutida folktro är "Vampyrerna" en intelligent varelse som bestitter övernaturliga förmågor,
och är raka motsattsen till en människors sexualitet och natur.
Dom är fria att göra vad dom vill och följer inte lagar eller etiska regler.

En "vampyr" har en mystik runt sig som gör att dom utstrålar stark sexuallitet och morbid romantik.
Det tilltalar människor som har förkärlek till både kyrkogårdsromantik och dödsromantik som finns bland många vampyrism-anhängare.
Där är döden ett romantiskt och fascinerat tema och vampyren i myt står över döden och kan leva för evigt unga och vackra.
Det är något som tilltalar människor.

Därav varför det även finns en fascination av blod.
Blod som flyter i våra ådror och ger oss liv och kraft.
Och som sedan en "vampyr" stjäl för att själv hålla sig ung och för att leva längre.
Ett intimt förhållande mellan rovdjur och byte..

I vampyrism är inte sexet det viktigaste (om det förekommer) utan är mer lagt åt beröring och romantik.
Beröring iform av bitningar, naffsningar och slickningar, även klösningar och vassa redskap som knivar kan användas för att frambringa blod.
Och romantiken i att jaga, förföra, charma och sedan svepa in sitt "offer" i en slöja av mystik och romantik är en stor del av vampyrism.


------------>


Den sista biten där, som jag fetstilade på, där har vi mig! Hehe jo, jag är lite psycho, de må jag medge, men erkänn!

Smärta är något så läskigt, men något så vackert!

Så länge smärta kommer i rätt form!

Ja jag har sedan unga år faschinerats av Vampyrer!

Och jag har kommit fram till att, när jag fyller 21, då,

de enda jag tänk önska mig då, är Vampyrkrönikan av Anne Rice,

och True Blood, fulla säsongerna i äkta vara!

Japp! De ska jag de ;)


Nä nu ska jag se ifall jag kan dammsuga lite och se i frysen om de finns nå lätt att göra!

Puss på er alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 24 september 2017 19:41


 

Av Denise - 21 september 2017 15:56


 

Av Denise - 21 september 2017 15:45


 

Av Denise - 16 juli 2014 20:34

              God afton.    Här ligger jag igen och nu uppdaterar jag min blogg från min telilur, och de känns lite annolunda må jag säga. Jag har nu haft en period som ha vare fullt ös. Dubbla arbetspass men de har samtidigt varit him...

Av Denise - 30 juni 2014 22:55

  God afton!   Jag sitter här snörvlandes och med en vagel i ögat och ler på läpparna. Jag har haft en sådan underbar helg nere i Umeå tillsammans med världens bästa tjejer, Jessica och Amanda. Vi åkte ner på freda eftermidda och efter att ...

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards