Let the dark waltz begin...

Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

hur folk orka bry sig...

Av Denise - 10 februari 2009 20:36


Jag gett skriva ett litet inlägg, angående folk som bara gett skriva kommentrarer till andra för hur de skriv.

Jag fick själv en kommentar inte alldeles för länge sen, och jag tror inte de var så illa ment, men man börjar fundera när fler får kommentrarer på hur man stavar och formulerar.


Jag gav ett svar, på hur jag skriv, och de är att jag vill skriva så som jag gör, jag tyck att de blir mer personligt om jag skriv så som jag själv tyck, och hur jag själv prata i verkliga livet.

Bloggen är ju ändå som en öppen dagbok, för folk att läsa.

De allra hemligaste sakerna i mitt liv, dyk ju ändå inte upp här.


Jag vet att jag är inte de enda som känn så, och varför orka ödlsa tid på hur folk skriv som. Om ni vill ha nå att peka på, så peka då på vad man tänk, vad man gjort eller nått sånt. Vill ni klaga på stavning eller dylikt, gör de då på nån som vill vara mer pro.

Nån som vill ha kritik, både gott och ont, för att göra saker bätter.

Annars, var artig!


Artighet lönar sig! Alla mår bätter av'et.

De fick jag lära mig på Oprah!


Nä nu ska jag fortsätta umgås med Jessi!

Ciao bellos!

 
 
Ingen bild

Stora yster

11 februari 2009 08:46

Fy fan va bra skrevet kan int ha uttrycke hä bätter Så stå på je tyck dä ä charmit je :0)

 
Ingen bild

laputa

11 februari 2009 11:50

Joru!

 
Ingen bild

kommentrarer??

11 februari 2009 14:15

Skulle man utifrån hur du skriver beskriva dig, så skulle jag väl kunna säga att du hade ofullständiga betyg i nian när du gick ut. Att du gått estetisk linje för att läsa upp betygen. Att du inte får jobb på grund av ditt naiva sätt! Nu vet jag inte om det stämmer men det är ju fritt fram att analysera! Du själv analyserar ju hur folk kan ödsla tid på att bry sig vad du skriver! Är du säker att dom ödslar sin tid? Kunskap är makt - Makt är frihet! Överskriften är din egen tolkning av ordet kommentarer! Petig? Ler men inte le!

 
Ingen bild

Jessica

11 februari 2009 14:31

Alltså jag tycker såhär denise! Skit i folket som skriver sånna här värdelösa kommentarer. Dom kan inte ha nå liv å verkar inte veta vad fan dom snackar om! Men någon måste ju tycka det är roligt å sitta å tracka ner på andra å försöka få dom irriterad! Hmm. Varför läser man ens andras bloggar om man inte har nå vettigt å säga? =S

 
Ingen bild

laputa

11 februari 2009 17:25

jag hade faktiskt rätt fina bety när jag fick ut nian, och valde bild och form för vid tillfället ville jag bli inredningarkitekt. och tycken förändras och har jag väljer nu en annan inriktning i livet.

 
Ingen bild

inredning(s)arkitekt.

12 februari 2009 14:03

Och vem är du som bedömer vad som är värdelöst eller inte? Vad har jag skrivit som upprör så mycket? Jag har inte tryckt ned någon! Jag påpekar stavningen och att det inte är så himla lätt att tolka en text när det är ett "eget" språk och dessutom felstavningar! Vad har det med personen att göra? Irriterad väljer man ju själv om man ska bli eller inte! Ja varför skriver man blogg om man uppfattar några frågor som kritik? Sen var jag inte ett dugg intresserad att veta dina "bety" eller vad du skulle bli! Men helt klart så tar du åt dig eftersom du måste bevisa för mig att du minsann hade bra betyg! Nej jag tänker inte sitta här och skriva en hel novell utan att få ett vettigt svar. Hade räckt med " jag orkar inte kolla hur jag stavat på grund av att jag är en lat människa av naturen! Eller jag skriver hellre fel än rätt! Dyslexi? Eller.. tack för att du påpekar jag är en slarver! ok men då vet vi!Tack för oss! p.s Jessica .. vet du vad jag snackar om? Skulle jag tagit hänsyn på grund av något som jag inte vet? Svårt! D.s

 
Ingen bild

Jessica

12 februari 2009 15:36

nej gosse varför ska jag bry mig eller försöka förstå vad du snackar om!? För du vet inte vad du pratar om endå! Men håll dig till andra bloggar vet jag, då skulle nog alla bli bra mycket gladare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 24 september 2017 19:41


 

Av Denise - 21 september 2017 15:56


 

Av Denise - 21 september 2017 15:45


 

Av Denise - 16 juli 2014 20:34

              God afton.    Här ligger jag igen och nu uppdaterar jag min blogg från min telilur, och de känns lite annolunda må jag säga. Jag har nu haft en period som ha vare fullt ös. Dubbla arbetspass men de har samtidigt varit him...

Av Denise - 30 juni 2014 22:55

  God afton!   Jag sitter här snörvlandes och med en vagel i ögat och ler på läpparna. Jag har haft en sådan underbar helg nere i Umeå tillsammans med världens bästa tjejer, Jessica och Amanda. Vi åkte ner på freda eftermidda och efter att ...

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards