Let the dark waltz begin...

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Denise - 12 november 2009 22:34


Japp, jag vet inte ifall jag redan berättat att jag måla lite möbler och så, men iaf.

Målade om byrån och spegeln ute i svert häromdan.

Idag fortsätte jag och satte en guldkant på varddagens mörker.

Eller i alla fall på spegelns kanter.

Blir nog bra, men måste ett varv till med svart och ett varv med guld med.

Nu börjar mitt hem ta sig.

Jag konstaterade härom dagen att de vore trevligt att få måla om hallen.

Tänkte på grått. Någolunda ljust eftersom man bara har ett fönster så de är mörkt som de är.

Speciellt när jag har så mycket som börjar bli mörkt nu.

Varddagsrummet skulle jag vilja måla om med, men är osäker på färg och nyans just nu.

Det får inte bli för mörkt.


Har kommit in i mystikens mörka romans igen.

Lyssna på lugn och skön musik. Speciellt en låt som heter "Dark Waltz".

Den får inte sluta höras.

Den gör mig lugn och inspirerar mig så mycket.

Som diktningen igår.

Känns skönt att de finns lite hopp om min skrivförmåga.

Var länge sen nu.

och jag vill inte skriva bara ledsna dikter längre.

Det har jag gjort ifrån mig, men ändock så säger hjärtat att de är de som vill ut.

Ord är i alla fall ord.

Och kanske det dyker upp fler. Vem vet!?



Av Denise - 12 november 2009 18:30


Japp då har man fått i sig lite bukfylla igen.

Dagens rätt blev Spenatsoppa med nån macka till.

Göttmos de ju!

Nu är frågan vad man ska hitta på resterande tid av dagen.

Har ingen ork att göra nånting faktiskt.

Kanske att man tar sig en promenad senare i vintermörkret.


Puss på er alla!

Av Denise - 12 november 2009 00:50


"Kom och dansa en midnattsvals med mig i skenet av levande ljus och mörker omkring dig"


Jag sitter, står, dansar, och lyssna på lugn och härligt musik. Jag känner mörkrets magi slå till.

Förkärleken till romantik blossar upp.

Den mörka romantiken.


"Kom och kyss min hals, låt adrenalinet i blodet rusa"


Phantom of the Opera är så underbar. Det är den musikalen som fått mig att börja känna igen.

Nu när snön lägger sig sakta där utanför.

Det är den musikalen som fått mig inspirerad till saker igen.


"På lätta fötter, på lätta små moln, svävar vi tillsammans fram"


Jag har fått tillbaks känslan att skriva. Jag känner mig glad och ledsen på samma gång.

En känsloström strömmar under den tunna yta av hud.

Jag börjar få fram det jag vill, eller?


"Läppar möts åter en gång som ett avslut på en piruett"


Jag fått lite ordning i mitt kaos. Men jag behöver dock hjälp.

Kaos kan lätt leda till katastrofi.

Vilket vi skall försöka förhindra.



"Steg fram tas, trippar fram

Diset tjocknar, in i dimman vännen

Valsen har ej avtagit

Fortsätt vännen min

Hand i hand, textiler sväver så lätt i rörelserna

Fortsätt vännen min

Dansa en midnattsvals med oss, till timman ej slår något mer

Dansa en midnattsvals, dansa mer vännen min, dansa!"

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards