Let the dark waltz begin...

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Denise - 26 april 2009 23:13


Jaha.. sista avsnittet där.

Var ju min favoritserie!

Tur som fan att jag hann se slutet av de. Höll på totalt glömma bort de.

Fy skämms på mig!


Trååååkigt! Vad ska jag se på nu då?

De är ju långt kvar tills nya episoderna av true blood kommer ut.

HMMMMMMMM!


 

Av Denise - 26 april 2009 22:31



Jag vill ha nya snygga kläder.

Jag vill kunna gå som jag önskar.

Gimme some Rock n' Roll honey.


 


Jag önskar att jag kunde få de jag önska för en kort sekund.

Men vad önskar jag mig?

Finns de kanske en önskelista?

Ja.... Nej?

Jag vet inte.

Jo jag vet, men inte du. ;)



Ja jag säger då de!

Puss

Av Denise - 26 april 2009 16:47

 

Ja, snart är de Beltane. En högtid jag firar.

De finns mycket jag skulle kunna göra,

men jag tror jag ska försöka hålla en grej iaf.

Ni ska få veta vad de är!




Beltane/Valborgsmässoafton/Majdagen

Photo © Beccus

Natten mellan 30 april och 1 maj är en spöknatt och en eldfest. Med Beltane tar gryningstiden slut och ljustiden inleds. Detta är en förenande högtid; mellan man och kvinna, gud och gudinna. Kärleken blomstrar och det är inte undra på att så många gifter sig omkring denna tidpunkt på året. Fruktbarhet, förening och havandeskap är nyckelord för denna högtid. Den som vill utformar ritualer runt detta.


Det är ju först nu, framåt maj månad, som det här uppe på våra breddgrader börjar bli grönska på allvar. Att fira Beltane kan därför vara ett sätt att välkomna sommarens halvår; den tid som kommer att sjuda av liv och grönska!  Den svenska motsvarande traditionen, ser man ju i Valborgs- och majbrasorna. "Vintern rasat ut bland våra fjällar...."


På Beltane kan man genomföra ritualer med ovanstående syften.
Varför inte binda kärleksband? Fläta kärleksband i garn (eller något annat material) och fäst runt din älskades handled. Han/hon ska fläta ett och sätta runt din handled. Ha sedan en romantisk kväll. På detta sätt binder ni både fysiska och psykiska kärleksband. Vill ni göra överkursen, så låna en bit från den Wiccanska handfästningen; Knyt ihop era handledsband med varandra och spendera ett helt dygn med partnern hela tiden precis intill.


Beltane är en eldfest. Man kan tända eldar och låta dem brinna hela natten, för att sen använda askan till den sista vårsådden.


Pynta i rött, vitt och grönt. Lämplig mat är mjölkprodukter; tex. ost, gräddfil, creme fraiche, glass, yoghurt.


Beltane tillhör elementet eld.


Förr släppte man ofta på majdagen ut kreaturen på sommarbetet. Ett förkläde skulle bredas ut på den tröskel de skulle gå över. Medan djuren gick över förklädet sa man: "Så många som ni nu går ut, så många ska ni komma in igen." På så sätt skulle man få reda på alla djuren igen, när hösten kom.


Dans runt majstången förekom ursprungligen denna tid. Majstången (manligt) i jorden (kvinnligt) står för fruktbarhet.


Av Denise - 26 april 2009 13:57


Ja, då var de tråkiga söndan igen.

Jocke ha åkt hem te ö-vik.

Han gatt åka hem för åh lämna tillbaks bilen till sin mor.

Den lilla skodan ;)


Mysigt hade vi de igår.

Köpte en massa onyttigt och la oss och kollade film.

Först kollade han klart på don't mess with the zohan.

Sen påbörjade vi på en sån otreoligt jobbig film, som jag inte kan förstå varför de döpte till there will be blood.

Enda blodet i den filmen var nån stackare som fick en bit av borren de hade till oljan på sig. Ja de handla om när de borra efter olja i början av 1900-talet.


Så vi satte igång 10,000 bc istället.

gullig film.

men vi hade ne mysigt med allt snacks iaf.


Vakna upp 7 i morse av att de låter som fan vid fönstret.

Jocke blir jävligt less efter ett tag så han kliv upp och kolla.

Vad var ne? Jo katta hade roligt.

Hon hade fångat en liten blåmes.

JÄTTE SKOJ!

Andra fågeln man gett ta livet av. 

Minns när DC, morsans katt drog in en svala, när vi bodde längre bort på stationsgatan. De var inge skoj.

Hmm, katter.

aja...


Ha vare ute på en liten vårprommis med Sanna nu för en stund sen.

Nu sitter man och filosoferar.

Saknar han...


Nä tro ja ska se klart den där dryga filmen.

är som liiite nyfiken på vad som händer ändå ;)

Puss på er!

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards