Let the dark waltz begin...

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Denise - 14 juli 2012 18:30



Här sitter jag nu igen och klöta lite. Mätt som bara fan är jag. Jag gjorde mig spagetti och köttfärssås idag. Mumma. I alla fall med allt gott som jag drar ner. Och så tokig som både jag och mamma är så kan vi inte låta bli pusslet medan vi käkar.

Ja vi har bara himmeln kvar nu, resten är klart.


Idag har vi vare en sväng ute på la stada och kika och tage oss en kopp kaffe och lyssnat på en galatrast som inte riktigt vet vilka låtar hennes röst klarar med. För det fanns många låtar hon slakta, tyvärr. Inget högt betyg från mig.

Men kaffe var gott och de var skönt att göra nånting annat än pusslet för en stund.


Efteråt började vi gå hem då det börja regna. Så ett snabbt stopp för handling av matvaror sen vidare hem. Väl hemma igen sitter vi och funderar på om vi ska åka iväg till pappa och hämta nya pussel. Pratade lite med han telefon med innan, så vi drar upp till Carro och hämta bilen så vi kunde ta oss en tripp till Långsele och farsgubben. Så nu har jag tre eller fyra pussel i olika svårighetsgrader. SKOJ!


Så nu har man gjort sig mat och äte så magen känns som den ska spränges. Så lite vila på maten nu sen fortsätta med den blåa himlen.

Ja jag ska bli klar ikväll. Är spänd på att få börja med nått av de nya.



Av Denise - 14 juli 2012 11:23


Denna natt ha vare väldigt jobbig.

Jag brukar inte ha problem med sömn men nu har jag lega och vrede mig och vänt mig, så klockan två klev jag upp igen och satte mig vid pusslet. Där satt jag och grejade och jag fick till en jäkligt stor bit så vad ska vi säga att de är kvar, mindre än 25 %.

Jag är stolt över hur jag kan se vissa bitar och bara lägga ner dem på plats. Men de är dock mycket som jag fått bara provat mig fram med.

Klockan fyra sen gav jag upp, men de var inte på en gång ändå jag kunde somna utan låg där.

Tittade på tv'n för att slippa tänka en massa. Jag hatar verkligen alla dessa tankar som snurrar.


Men idag ska jag få ut den andra medicinen som jag inte fick ut igår så då kanske det blir lite lugnare och jag kan stilla mig till kvällsidan, det vore så skönt om jag kunde få lite lugn och ro när jag ska sova.

Som jag sa så brukar jag inte ha problem med sömnen, utan de är snarare tvärtom. När jag mår dåligt sover jag destu mer.

Men jag jag ligger där i sängen och mår riktigt jävla illa. Altså rent spyfärdig, men jag vet att de är inte lörnt att försöka, det är bara känslan.

Inte nog med illamående så är kroppen rastlös och jag har i varje vaket tillstånd svårt att sitta still.

Jag har verkligen en lång väg att gå. Men idag är jag inte rädd.


Och jag har ju funnit en väg att gå för att koppla bort migsjälv en stund och det är pusslet. Så jag ska hälsa på pappa nu när jag är här med. Han måste ju få rå om mig med. Och då tänkte jag passa på att låna med mig en massa pussel från han. Pappa ha mycket pussel i källaren.

Så varför inte?  Ett mycket bra tidsfördriv och jag insåg att de var ett väldigt bra botemedel sådana nätter som denna.


Nu ska vi se vad denna dag tänker erbjuda...

Bara att invänta mamma från hundpromenaden så får vi se sen.

Ha de så gott.

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards