Let the dark waltz begin...

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Denise - 20 juli 2012 21:44


 


Jag sitter mycket på helgon nu för tiden, och jag älskar att titta på tjejer som kan sminka sig och fota snyggt. Det faschinerar mig otroligt och jag vill jag med. Jag älskar att sminka mig extremt och jag älskar att bli fotad, men blir det bra när jag gör det själv. Tyvärr inte.

Jag vill bli sminkad som en poslinsdocka, uppklädd som en och sedan fotad.


Jag vill se så så där söt och oskyldig ut men samtidigt läskig.

Åh undra om jag måste införskaffa mig alla Onda dockan-filmerna. Bride of Chucky hade jag en gång i tiden, och jag lånade ut den till någon kompis, men har icke fått tillbaks den. Det är synd. För Chuckys  brutta är jäkligt läcker. Det måste jag säga.


Ja jag ska införkaffa mig alla de filmerna och sen köra ett maraton.

Den som är sugen att vara med kan ju alltid hojta till då jag har dom hemma.



Av Denise - 20 juli 2012 19:35



Hej hopp i lingonskogen!!!!!


Jaha, då var det eftermiddag/kväll igen, och jag ska åter igen berätta om min underbara dag.

Eller ja, kanske inte så underbar första delen av dagen då jag vaknade upp med världens migrän och låg fram till halv ett.

Huvva, I really hate it, och nackspärr gånger 100.


Men till slut vaknade jag till och började komma tillbaks till livet.

Sen började vi smått planera dagen, och vi hade tänkt att åka till broder Kjell, men de gör vi imorn istället, då han hade annat inplanerat.

Inga tårar spillda för det, för mamma kom på idéen att dra upp till Näsåker och göra fint på grava mormor och morfars.

Det var på tiden, för det var rena åkergrönska där. Men mitt uppe i allt ogräs står det en sån där tigerlilja som jag kalla de och mamma kalla de brandgula liljan.  Men ni kanske förstår vilken det är. De hade inte blommat ut än och vi planterade ner en orange begonia. Fanns inte mycket annat att köpa där i Näsåker, och det tycker jag är jäkligt synd. 

Det är fortfarande sommar och nån av affärerna borde ha lite att välja mellan.


     


Men de blev fräscht och fint där i alla fall och jag fick träffa mormor en stund igen.

Jag saknar henne väldigt mycket. Vi var bästisar då jag var liten. Varje fredag så fick jag gå ner till henne för då hade mamma städning där, och jag njöt av att få vara där. Minns att jag tigde fint för att få en liten slurk grädde i ett glas. Hon hade ju det i kaffet sitt, och än idag så dricker jag grädde rent eller blandar jag det med mjölken. Så gott.


Efter att vi gjort det fint hos dem så åkte vi upp te berget, där de hade sitt hem och hälsade på där. 

Ja, det var igenvuxet nå jävulskt, och jag är helt säker nu.

Jag ska ta över det ställe, punkt slut. Jag kände mig hemma. Jag blev lite ledsen i ögat över att det är så förfallet och trasat för det måste vare jättefint där en gång i tiden, och jag ska, göra det fint där igen. Så jag ska ta mig i kragen och kontakta min morbror, och köpa loss det av han. Sen ska jag börja ordna upp de gamla dagarnas glans där.


       


Efter att varit och tittat och jag börjat drömma lite mer, åkte vi tillbaks in till byn och for och åt på flintabaren.

Dock, till en besvikelse. Jag åt inte mycket, men jag blev mätt i alla fall.

Ingen höjdarmat direkt. 


 


Så nu sitter jag hemma och njuter av lite lugn och smågluttar på arga snickarn.

Så nu ska jag jäsa och sen sätta mig med pusslet.

Ha det så underbart.


Puss puss

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards