Let the dark waltz begin...

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Denise - 24 juli 2012 21:00


Åh, vad mätt jag är, åter igen.

Ja jag och mamma har gotta i oss lite jordgubb och blåbärspaj, som jag ställde mig och gjorde då jag kom hem.

Mumma gett jag ju säga.


Min dag har vare jäkligt fin.

Jag har umgåtts med fina Cecilia och Elina.  Vi har gått runt och surrat och tittat på stan idag.

Det var mycket folk, ja inte så konstigt då det är nipyran.

Jag köpte mig lite sockervadd med, gooott.

Så tack för en härligt dag, vi måste ta och ses snart igen.


   

     



Sen efter det jag kom hem fick man vila nån timme, äta god hemmgjord svensk husmanskost. Åh vad gott, mamma gjorde potatis, stekt fläsk och löksås till. Det var länge sen men like gott för det.  Så efter lite jäsning så var det dags att följa med syrran till jobbet. Ja halvvägs vände jag. För jag skulle träffa Fredrik på en kom kaffe nere på stan.

Och det var riktigt trevligt, blev en kopp och massa surr. Sen började promenera och vi satte oss en stund i parken. Dock inge skoj då det var en massa kusar där, så man fick mindre panik. Så vi började gå runt vidare igen. Så det slutade med en väldigt lång promenad och mycket surr. Skönt vare och avslappnat. Ha faktiskt glömt hur lättsamt det är att umgås med han.

Så jag får tacka för det ikväll, behövdes. Även fast de var väl jag som nästan fick bära dig fram, haha.. 


 


Ja så nu på kvällen började jag med pajen. Är ju så lätt att sno ihop en sån. Men tro på fan då,jag lyckades bränna tummetotten i ugnen. Oooooooont som bara uta**********.

Men men, man kan ju inte vara bäst jämt. Hahaha.. men jag fick bra betyg av mamma så jag lyckades i alla fall. Så nu finns det till henne och Carro imorrn. 


 


Sen måste jag ju få skvallra.. 

Jag ska få träffa vännen jag surrade om tidigare idag. Hon kommer ner hit ikväll, då hon ska vidare till Ö-sund sen. Jag pratade med henne i telefonen och vi pratade som vi aldrig slutat prata. Var så skönt faktiskt.

Jag har lite fjärilar i magen faktiskt, och längtar tills hon ringer och säger att hon är här.

Trodde då aldrig igår att jag skulle få göra så mycket på en och samma dag. Men det kanske är bra att jag gör nånting så slipper jag bekymra mig för morgondagen.


Ja, jag kommer hem imorn. Men jag vill inte.

Jag vill helst slippa åka hem. Jag ser inte Dorotea som hem lämgre. Jag ser bara ett stort svart hål.

Jag får ont i magen så fort jag tänker på det. Jag vill inte. Men jag gett ju.


Very well.


Nu ska jag ta och slappa lite på den här pajen! Ha det gott


Av Denise - 24 juli 2012 10:21


God morgon.


ja, jag har nyligen kleve upp fast de är förmiddag nu.

Så nu när jag satte mig vid datorn och började kolla upp facebook, hade jag några mail.

Men det fanns ett mail som stod ut från de andra.


Jag fick tårar i mina ögon och jag kände både glädje och lite sorg samtidigt.

Det var ett mail från en tappad vän, som skrev att hon saknar mig.

Och jag saknar henne med. Så många gånger jag önskat att hon funnits. 

Vi har vare som systrar sen barnsben och minnen som vi skapat, ja de är både roliga och tråkiga.

Vi har lyckats göra det som vi planerade som små. Och det gör ont i mitt hjärta att jag inte har henne längre.


Därför blev det ett litet glädjerus i mitt hjärta då jag fick detta mail.

Så, om du läser detta. 

Jag saknar dig! Du finns alltid i mitt hjärta.


 

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards