Let the dark waltz begin...

Alla inlägg under februari 2009

Av Denise - 23 februari 2009 20:25


Ja nu har man fått i sig lite mat. Gräddstuvad pytt.


hehe...

Vaknade tidigare idag då jag fick ett samtal.

Efter de tänkte jag att jag kan ju sova ett par timmar till, vilket blev dubbelt så länge som jag tänkte mig.

Drömde så strange också.

Drömde om att Alice Cooper ville ha en ny flickvän så man kunde ställa upp på nån sån där intervju med nå av hans folk.

Så frågade de fall man samlade på nått, och jag gjorde på underkläder och sånt. Haha... 

ja jag säger då de.. Sjukt...


Har umgåtts med jessi idag och även sanna nu senare på eftermiddan.

Sutte på konsum och surrat.

Ja, känns nästan som man börjar med de gamla tiderna igen när man sitter där och bara hänger.

Jag säger då de...


Nä.. nu ska jag fortsätta jäsa på maten lite..

Ha're!

Av Denise - 22 februari 2009 18:46



Världen i din hand
Vänskap blåser inte bort lika lätt som ett namn i en sand.
Bevara din vän
Du tjänar så mycket på de sen.
När världen är hård
Dina vänner hjälper dig hem till din gård.
Under ytan blåser många stormar
och du borde ta vara på dina kamrater...
Men om du börjar med dem gorma
du får dem till fiender liknande pirater.
var rädd om din vän
Du liksom dem kommer behöva varandra sen!

Av Denise - 22 februari 2009 18:43


En dikt jag en gång tillägnade min mormor, och nu får Eken dela den med henne...



På vita små moln
Jag blickar ut över världen.
På vita små moln
Jag skänker dig tröst.
När hoppet är alldeles nära
Jag kommer ner på vita skinande vingar
Att trösta en gråtande vän.

På vita små moln
Bevakar jag dig alltid.
På vita små moln
Du ser mig där uppe.
När mörket faller
Beskyddar jag dig från all världens ondska
Från de små elaka trollen som gör dig ont.

På små vita moln
Väntar jag efter dig.
På små vita moln
Ligger jag i väntan.
Snart en dag du kommer hit
Hälsar på mig och gör mig sällskap
Men den dagen, ska jorden gråta många tårar.

Av Denise - 22 februari 2009 15:49

heello

nu var ne ett par dar sen jag skrev nått i den där löjliga bloggen.

jag har hunne missupfitta min kompis, och fegat lite.

säger inte så mycket mer om de.. de som vet, de vet, de andra, behöv inte bry er.


sitter hemma hos pappa och lyssna på lite doo-wop och kollar på när daniel och carro slänger nå pil.

hon har ju fått sina pink ladies nu hon.


 igår, hua vilken hemsken dag.

låg baksjuk igen.

hua.. känner mig inte alls pigg på att dricka nå mer.

så jävla less på att ligga så där bakis.

aja...


som jag bruka säga,

är huvve dumt får kroppen lida,

men är huvvet smart så får snoppen slida.



Undra om jag ska gå och skita lite nu.

känner mig lite nödig faktiskt.

japp...

puss påer :D

Av Denise - 19 februari 2009 14:22



Solen skiner där ute och jag anar att de är rätt kallt där ute.

Sitter och lyssna på lite joan jett och funerar på om man ska hoppa in i dsuchen en snabbis.

Ringa Jessi och höra iaf vi ska kirra sängen eller har hon redan gjort de?


Sen tror jag att jag ska följa med pappa ner te mamma i natt.

Ska ringa och höra med Carro ifall de går att jag sover där.

Tänkte occupera fläskgrillen.


Ja nä nu blir ne mer musik och mindre tjaffs.

Puss i ljumsk

Av Denise - 18 februari 2009 17:42


Hon är bara min!

Min Min MIIIIN! :D


Ja hon är hemma igen. Mammas lilla sötöga.

Så nu går on runt och inspektera lite här hemma.

Värsta elakingen hon var uppe hos pappa. Bet och hade sig, haha,

hon ville nog bara visa sig stor och stursk för att Trisse var i närheta.

Tokisen min.


 

Av Denise - 18 februari 2009 11:54



Haha.. ja, jessi ringde och väckte mig idag så man inte sov bort hela dagen.

Så vid elva kom hon hit och vi började våran dansrutin. ^^

Var inte ritkigt taggad kan jag väl säga men ja, I did it!

Hade träningsvärk idag, så undra hur de blir imorrn.

Kan man gå då?



Hehe..

Och inatt har jag drömt sånna drömmar.

Jag har vare inne på diverse ruiner som ett gammalt eygtiskt, eller vad de kan va. Sen har jag avre på en strand med en massa idioter och fick även träffa någon jag saknar.

Sen var jag och storhandlade med Jessi, och hon mötte nån som hon skulle ha möte med.. :S

Ja jag säger då de.


I wonder what to do today.


aja.. vi får se vad som händer...

Av Denise - 18 februari 2009 00:30

Långt där borta i ett vinterlandskap, på andra sina den snöbelagda ängen,
som lyses upp av en fullstor skinande måne.
Där borta kommer en så stilig människa.
Han kommer vandrandes där i sin mörka kostym och höghatt.
Granar och tallar står som uppradade runt ängen, med tjocka lager av glittrande snö.
Sakta men säkert kommer han gåendes mot mig.
Hans siluett så långt bort från hans skugga att göra honom som en vacker förförande demon.
Hans lysande melerade ögon med det svarta sminket gör att jag ryser av längtan
att få lägga min kalla kind mot hans bröskorg. Rysningar genom kroppen gör mig knäsvag.
Kråkor flyger i luften och gör det hela så mörkt magiskt.
Vinden ilar genom min svagt varma kropp och får mig att kura ihop mig.
Jag skakar, jag fryser, jag väntar!
Den mörka siluetten närmar sig, jag vill nu.

Mitt vinterlandskap gör mig kall, de gör mig längtansfull, gör mig kär!
Den mörka varelsen står framför mig och drar upp mig intill dennes famn!
Hjärtat slår, han lever, jag blir varm igen. Värmen sprider kärlek och jag ler.
Sakta går vi vidare in till den mörka skogen, dit inte månen når.
Rakt in i ett mörker, rakt in i kylan. Han håller mig hårt och jag känner tröttnad.
Steg efter steg vi tar bort från den skinande ängen.
Kråkor som sjunger en bitterljuv sång med sina hesa röster gör mig illa till mods.
Han tittar och lugnar mig med sina ögon som knappt syns i mörkret.
Vi kommer fram till en liten plats utan några som träd så tött stående och han tittar upp.
Ljuset har hittat in i skogen och hans ögon blänker så mystiskt.
Jag tittar upp, precis som han, och ser stjärnor skina så vackert. Han släpper taget om min midja, hukar sig ner och borstar av som verkar en stor sten.
Min svaga trött ben kämpar för att hålla sig uppe, och han tittar med ett leende på dina läppar mot mig. Han tar av sin kavaj och lägger den på stenen och sträcker sig efter min armar. Stelt sätter jag, mig ner på den nerlagda kavajen. Han sitter på ett ben mitt emot mig och ler. Jag smeker stelt hans kind och ger han en kyss.


En bit från mitt vackra vinterlandskap, inne i en skog, i en liten, liten glänta, på en sten.
Vi tillsammans, en mörk kall vintersnatt.
Förförande och rörande, bara vi, en kyss! En kyss så varm, så kärleksfull!
Skulle tiden stanna? Kråkors klagande sång tystnade. Tystnaden spreds sig runt om oss.
Tiden hade stannat. Vi hade stannat. Värmen spreds sig i kroppen, spreds sig vidare utåt.
Han lade mig ner på sin kavaj som låg på stenen. Sakta och försikigt.
Gränsle satte han sig över mig och hans ögon blev ännu mer demoniska och förförande än va de redan var! Jag började bli kall igen. Hans händer smekte min kind.
Trötta små ögon slöts ihop och jag fick svårt att kämpa emot sömnen.
Jag tittade åter en sista gång på han. Han log och ögonen fylldes lite med tårar. Ögonblicket efter slöts ögonen igen och det blev svart. Han smeker en kind så trött, så tyst.


Ett vinterlandskap tar emot ett par människor passerandes över en glittrande kall äng.
En mörk siluett håller en ung mö's kropp. Vandrandes tillbaks mot civilisusationen, tillbaks mot de elektroniska ljusen, och dånet från fordon. Tillbaks till verkligheten och värmen.
Mitt vinterlandskap ligger kvar många år till orörd av dess magiska stunder.
Kalla nätter passerar och sommaren återkommer.

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards