Let the dark waltz begin...

Alla inlägg under februari 2009

Av Denise - 12 februari 2009 15:49


Ja, man sitt hemma hos mamma, och solar lite. Eller rättare sagt, jag gjorde ne alldeles nyss, nu är ne Jessi som ligger under den där grillen.

Fått busa lite med Rasmus igen.

De är en kille med lite stil! Hihi..


Ska nog låna grillen imorrn med och få lite mer färg på sig.

Vore som inte dumt.

Har kännt mig så likblek nu på sista tin.

som tur går alla allt ordna!



Hehe, ja, jag säg då de.

Du som verkar ha lite att göra kan ju alltid få lägga dig lite mer i mitt lilla liv.


Ska väl åka hem te Långsel sen och umgås med Sanna en sväng och spela rockband. De ska bli sköjsan de. De blev ju inge igår, eftersom vi inte hittade dosan till tv'n.

De är fixat nu iaf, så ikväll blir ne av.


Saknar dig din förbannade tönt.

Tänk om man kunde få höra av dig lite, se så du mår bra och ha ne trevligt där borta i värmen. För själv håll på att frö i hal sig!


Har sutte och fundera på de här en stund nu,

eftersom jag grubblar på ganska mycket...

varför finns de folk som inte ha nå annat för sig än att sitta och klanka ner på andra.

Som kommentarerna jag fick för  nått inlägg sen.

 För ena stunden sitter de och funderar på ifall man hade dåliga betyg, och när jag svara på de, så blir personen, helt wacko, och den inte ville veta, men de ville den nog. ;)

Sen påpekningar om att man missar bokstäver eller nått dylikt, sånt är mänskligt, men man börjar fundera ifall personen är mänsklig, om den aldrig gjort nå fel i sitt hela liv?

Ja de är frågan.

Visst jag håller med att de är en rätt irriterande grej, men tror jag tänker lägga detta åt sidan nu.


Såg på Oprah att man heller ska engagera sig åt possitiva tankar och positivt betende, för alla tjänar på'et så mycket mer.

De stämmer nog! Som igår, när jag skratta hela tin, tror de andra blev lite gladare än vad de var, även om jag blev kanske en aning jobbig där på slutet, men jag kunde verkligen inte sluta skratta.

Hade faktiskt rätt ont i magen där på slutet.

Men, ett skratt förlänger livet säger de.

Jag hoppas att du också ta och skratta lite. För de är ju rätt roligt ^^


Nä ska tigga en kopp kaffe av morsan, fryser lite granna jag.

Hörde att de var rätt kallt i morse. Så där -32.

Hua kallt.

Borde ta och bli lite vår snart, eller nä, vi hoppar över den.

Hehe,nä nu blir deen Rasmus och en kopp kaffe.


Puss i ljumsken!

Av Denise - 12 februari 2009 00:45



Nu har man kommit hem efter en trevlig dag med sanna, emma, johan och självklart simon.

Hehe, han gett ju hålla ett vakande öga så han itne bli kasterad. haha, stackare. Mobbar han så otroligt, men jag hoppas att han int ta ne allt för allvarligt. 


Var på af idag. Skoj! Eller..?

Fick veta att jag gett uppskjuta resan te Malmö några dagar för några jävla obligatoriska saker man gett gå på. Hmm. Very well.

Saknar fanskapet, japp de gör ja.

Önskar att han kunde ta och komma hem.


Sen fick jag vet idag att fredag den 13:e är tydligen inte en oturdags i grund och botten utan de var något kyrkan gjorde om.

Allt som kvinnor hade styrka i, blev ju dåligt. De visste ja.

Som fredag, de är ju väldigt feminin dag. Dagens färg är grön.

Ja iaf, och jag fick veta att numret 13 är inte ett otursnummer heller.

Hmm, men undra för nummer som då ger otur.

Eftersom de finns ju tur nummer, och för att få balans gett ne ju finnas otursnummer också. Eller har jag tolkat de fel?

Det är som en man utan sin kvinna, hur skulle världen se ut?

 (Inget illa ment gentemot alla er om håller er till man och man eller kvinna och kvinna. Syftade mest på den biologiska grejen, just de där med fortplantning.)


Jag ska forska vidare i de där. Sutte och klura på de där hela dan, inte har jag bleve nå visare än.


Såg på Bolt idag. Rolig film.

(I've prepered my hole life for this moment! DIE!)

Styggt som fan. Hamstern borde ju få en Oscar! Helt klart.

Sen skulle Simon skaffa sig en hamster och en sån där boll.

Kasta in den hos alla som hade katter, haha, de skulle se ut de.

StyggSimon!


Nä tro jag ska ta och lägga mig nu jag!

Yepp.. De ska jag nog.

Puss i ljumsken och ha ne bra!

Av Denise - 11 februari 2009 11:52


Klockan är snart tolv och här är ekot!



Ja fy fan! Snart ska man ser på förbannade af och på jävla dravvel igen.

Men men, man gett ju eftersom man lever på lite pengar där just för tillfället.


Undra om man ska in te morsan sen och sola lite.

Det är frågan!?

Vi får se vad som händer.


Åh jag vill så gärna gadda mig. Vet vad jag vill göra, och jag vill göra't nu!

Hehe.. Man kan är något crazy men vad gör de?


Sen hade jag en konstig dröm igen.

Jessi, du får inte börja umgås med sånna puckon som jag hade i drömmen.

Promise me! hahhaa.. I tell ya later about it!


Nä ska göra mig mänsklig nu.

Puss i ljumsk!

Av Denise - 10 februari 2009 20:36


Jag gett skriva ett litet inlägg, angående folk som bara gett skriva kommentrarer till andra för hur de skriv.

Jag fick själv en kommentar inte alldeles för länge sen, och jag tror inte de var så illa ment, men man börjar fundera när fler får kommentrarer på hur man stavar och formulerar.


Jag gav ett svar, på hur jag skriv, och de är att jag vill skriva så som jag gör, jag tyck att de blir mer personligt om jag skriv så som jag själv tyck, och hur jag själv prata i verkliga livet.

Bloggen är ju ändå som en öppen dagbok, för folk att läsa.

De allra hemligaste sakerna i mitt liv, dyk ju ändå inte upp här.


Jag vet att jag är inte de enda som känn så, och varför orka ödlsa tid på hur folk skriv som. Om ni vill ha nå att peka på, så peka då på vad man tänk, vad man gjort eller nått sånt. Vill ni klaga på stavning eller dylikt, gör de då på nån som vill vara mer pro.

Nån som vill ha kritik, både gott och ont, för att göra saker bätter.

Annars, var artig!


Artighet lönar sig! Alla mår bätter av'et.

De fick jag lära mig på Oprah!


Nä nu ska jag fortsätta umgås med Jessi!

Ciao bellos!

Av Denise - 10 februari 2009 13:42


Åh hur skulle man kunna kliva upp idag när man drömde nått så underbart.

Jag drömde om klänningar, och folk, musik och glatt beteende.

 Ja, jag skulle gifta mig. De var så mysigt.

Vette fan va ne är me mig egentligen, men jag känner att jag skulle kunna göra't nu om jag vill.

Fick en kram av pappa och han var lycklig.

några idioter stod på en scen och försökte underhålla publiken så de blev less.  haha, ja, jag säg då de.


De var en lycklig dröm!

Av Denise - 9 februari 2009 22:34


idag har man vare upp te själevad en sväng och lämna/hämta grejjer.

Sen snurra vi i domsjö för att hitta nått ställe man kunde dricka kaffe men icke. de fick bli en coca cola istället.


Sen har man sett mirrors idag.

crazy movie! hehe.. men den var helt okey.


Så ringde min vän från norge idag. De var ett tag sen man pratade med han.

Han var rädd för att jag var arg och sur på han, vilket jag int va.

Stackars lilla som för sig sånna konstiga grejjer.

Sen mobba han mig för att köra bil, bara för att jag rulla för ett och ett halft år sen. hmmm.

han är tönt! hehe^^


yepp.

ska ta och fika snart nu, och sen kika på lite tv.^^

ciaooo!

Av Denise - 8 februari 2009 22:36


Snacka om att de snöar!

gett ju ha komme mer än en halvmeter. snö överallt.

Var och lämnade pappas bil idag men jag kom inte ändå upp på går'n.

den fastnade nere på vägen och pappa blidde lite sur och irriterad, så man har lite skuldkänslor nu.

sen har man åkt lite skoter idag, med john och den gick ju sönder också.

lite grann. så de var ju skoj, eller kanske inte.

den där grejjer du drar igång och lossna på från motorn så du kan dra utan att de blir ett enda liv. haha.

sen efter de så åkte man hem från pappa, jessi kom och hämtade mig vid kyrkan, gatt gå den där jobbiga biten.. hahaha

två steg för att komma ett kändes ne som.


sen har vi sutte och kolla grugde 3 och barnen på bahnhaf zoo.

sistnämnda. sicken sjuk film.


nä ska nog ta och göra mig en macka och dricka o'boy nu.

ha't!

Av Denise - 7 februari 2009 13:28

Ja, blidde en..

jag jessi och simon drog upp te ramsel igår.

kom iväg dörifrån runt 2 tin, så vid 3 var man hemma.

de var inge trevlig hemkörning. de snöa ju, så de var som lite jobbigt att se lång sen så fick man inte så bra fäste med blen heller så man sattju på halvspänn hela vägen.

väl hemma, så följde simon upp, för han skulle få käka lite.

han hade inte käka nå på hela dan jag värmde upp lite av maten jag gjorde.

sen satt vi och surra, så ringde farsgubben och fråga ifall man kunde köra hem han, men han ville stanna en liten stund till.

var tydligen så att härnan och jerker som jessi drog med sig satt och diskuterade ramselesläkten. haha..

men sen halv fem i morse så klom pappa hem te sig.

satt där några minuter och surrade lite med han sen så skjutsa jag hem simon och åkte själv hem.


ja jag säg då de.

var mneingen att jag och carro skulle åka bada idag, 

hon ringde och väckte mig nyss, ja kvart över ett, och sa att vi kanske itne skulle bada så vi kunde gå på stan istället, men jag sa att de hinn vi aldrig.

allt stäng ju två. trist nog.

så vi får hitta på nå annat då.


 ja, nu ska jag se ifall man kan få på sig nå kläa sen åka upp te farsgubben, och diskutera med syrran.

ciao

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards