Let the dark waltz begin...

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Denise - 3 februari 2014 16:58


Goddag.


Nu har jag varit lat några dagar, och vi har passerat in till månad Februari. Mycket och lite har hänt. Och jag, ja, jag ganska avslappnad och lat nu. Jag ligger i min säng och bara slappar. Jag har jobbat hele helga, samtidigt som jag umgåtts med mina fina vänner.

Ja, på fredan så hände det inte så mycket, men på lördan var jag och jobba på det andra stället, där jag trivs som firren i vattnet.

Sen på kvällen så vare bara att svira om och ordna lite midda och annat mys.

Hade bjude in några vänner men det slutade som en duo bara, men gjorde absolut inget, för de var mina goda vän Cicci som kom förbi, och vi åt gott, drack gott, lyssna på bra musik, såg på både melodifestivalen, och på Jills veranda, och sen massa surr.

Ja tiden går fort då man har roligt, för klockan närmade sig 2 innan de var dags att säga godnatt.

Jag slocknade som ens stenad döing när jag la mig i sängen.


 


Så kom söndagen och jag gick på ett kvällspass på jobbet, och vi hade det urmysigt där. Ja kan ju inte vara annat där.  Sen då jag slutade för kvällen, så hängde Jessica med hem, och då blev de snacks och dricka, surr och film. Vi satte igång filmen Call Girl. En riktigt omskakande film, och efteråt så satt vi och reflekterade över filmen. Så genom att vi gjorde det så kom våra samtalsämnen som på ett löpande band, om droger, barn, sex, våld, och sjuka människor. Det enda som kan knyta samman alla dessa ämnen, är att vi kom fram till att vår värld har blivit väldigt snevriden. Barn som blir bara värre, växer upp fortare, använder grövre språk osv. Droger som blir bara farligare och farligare, våldet som ökar och inget som verkar kunna stoppa det, överdrivet sex. Ja de finns snart inget "vanligt" sex längre, utan det ska bli bara mer och mer (enligt mina åsikter) groteskt, och sjuka människor som verkar inte ha några som helst hämningar.

Men bli nu inte förskräckt, vi pratade inte bara som sånt, vi pratade även om mer sociala saker som hundar, djur, livet i sig, så vi hade väldigt trevligt. Tiden sprang fort förbi även på söndagen. Ja klockan bli ju nästan 2 igen, bara det att jag skulle ju upp tidigt idag, så de blev inte lika många timmars sömn denna natt. Jag somnade ändå som en klubbad säl, och vaknade ganska så trött i morse.


Jessica Sjödin
 
 
 
Ja, måndagen har snart gått den men. Jag har jobbat och det har gått finnemang. Det har vare fint väder och plusgrader, så de kändes som det vore vår. Synd bara att jag hörde på nyheterna att amerikanerna har spått fram 6 veckors vinter till. Yeeay tycker du som älskar allt vad som handlar som skoteråkning, pimpling, smowboard/slalom etc. Visst vintern är fin, men jag börjar bli le på det nu. Speciellt då man kände doften och värmen som det vore vår. Jag längtar tills jag kan gå i kjolar/klänningar, sandaler och bara allmänt ledig. I klädseln alltså. För jag blir ju inte ledig under sommarn. Nä jag jobbar ju för alla semestrarna.
 
 
 
Nä, jag tror jag ska jag och vila min lilla hjärna nu. Har inte så mycket annat att tillägga.
Så jag får önskar er alla en fortsatt trevlig måndagskväll.
Ciaooooooo

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards