Let the dark waltz begin...

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Denise - 14 februari 2014 22:34


God afton.


Då har jag haft en riktigt trevlig dag med Cicci. Vi har bakat jättegoda kakor tillsammans, fått surra lite mer, sen gick vi även upp på affefärerna och köpte nå skojs. Bland annat grejer till baket.

Så köpte jag en liten rosa ros åt Daniel. tyckte de kan han ju få. Så på jobbet satte jag mig efter kvällspasset var över och gjorde ett eget valentines-kort. Tyck de är bättre när de kommer från hjärtat direkt.


Så när jag slutat så mötte Daniel upp mig så vi åkte hem, och då hade han vare hem till mig och lämnat lite blommor och geléhjärtan åt mig den sötnöten. Så vi satte oss och fika dessa goda kakor tillsammans då och surra om lite allt möjligt.

Så nu har han åkt hem till sig en sväng innan han kommer tillbaks för att sova några timmar innan de är dags att stiga upp och fortsätta med sin renovering i huset sitt. Jag ska följ med jag med, så de blir nått gjort.


Nä nu ska jag ta och slappna av lite granna.

Puss i ljumsken och ha de så bra allihopa.!



 


Av Denise - 14 februari 2014 11:38


Happy Valentines Day!

 

Ja då är det Alla Hjärtans Dag igen. Kommer en gång om året för att alla ska kunna skämma bort sina käraste med rosor, choklad och andra dyra ting. Allt för att det ska spenderas pengar. Visst är det fint att bli uppassad nån gång då och då, men ibland blir allt till en överdrivt.

Jag är inte anti denna dag, tro mig inte fel.

Men det viktigaste är ju trots allt tanken över att vi faktiskt kan visa uppskattning på fler sätt än att köpa dyra ting.

Tänk när vi var yngre och tittade på Nalle Puh. Där vare hemgjorda valentines-kort som de gav varandra.

Jag tror jag skulle uppskatta en sådant mycket mer än en ros som ändå dör med tiden. Fast vem gillar inte rosor? Vem lurar jag. Tydligen för försöker jag lura mig själv.   

 

Men en tanke då ni ska köpa rosor. Jag är hocuspocus av mig så, jag ska lägga in lite värt att tänka på.

 

Antal Blommor

En blommaDu är mitt allt
Två blommorLåt oss resa bort tillsammans
Tre blommorNär får jag träffa dig igen?
Fyra blommorJag ser upp till dig och är dig tacksam
Fem blommorJag gör vad som helst för dig
Sex blommorJag tvivlar på ditt ord
Sju blommorJag älskar dig
Åtta blommorJag förblir dig trogen intill döden
Nio blommorJag vill vara ensam med dig
Tio blommorVill du gifta dig med mig?

 

 


Blommans färg


BlåJag vill bli vid din sida intill döden
GulDu är solen i mitt liv
LilaJag önskar dig lycka och välgång i livet
MörkrödJag saknar dig så
OrangeJag är din trogne vän
RosaJag är förälskad i dig och lovar dig trohet
RödJag räknar dagarna tills vi möts igen
VitJag tror på din renhet och jungfrulighet

 

 


Vilken blomma


Vit akaciaDu har ett gott hjärta och vår vänskap kommer bestå.
Röd amaryllisFrån djupet av min själ, jaghögaktar dig.
AnemonDin svartsjuka är onödig.
BlåbärOm du rör mig skvallrar jag.
BlåklockaSkvallra inte för någon om detdu vet.
BrännässlaUsch, vad du är näsvis.
FläderJag svettas bara jag tänker på dig.
HarsyraDu roar dig medan jag förgås avsmärta.
HundkexJag är din slav.
Röd klöverJag vill förbli fri, som jag har varit.
Vit klöverNeka mig inte vänskap.
KärleksörtFår jag aldrig träffa digensam?
LjungDu är otacksam.
MyrtenNär ska vi gifta oss?
NarcissJag älskar, men inte dig.
PersiljaDu blir ganska nyttig i hushållet.
PrästkrageI dina ögon hittar jag lyckan.
Gula rosorJag har det gott ställt.
Röda rosorJag älskar dig.
Vita rosorJag älskar din själ.
RosenknoppJag har älskat dig länge i smyg.
RöllekaLider du så vill jag hela dig.
ScillaDu är inte så dålig.
SmultronblommaJag håller mina löften.
SmörbollFölj ditt hjärtas röst.
Gul tulpanDin kärlek är hopplös.
Röd tulpanDetta är en kärleksförklaring.
TussilagoDu är min första kärlek.
VallmoDu är mig för sömnig.
VeteÅngra dig inte.
Röda vinbärMan kan vara god utan att vara söt.

 

 

Källa: Blomsterspråket

 


Nä nu ska ja ta och göra mig en ordentlig kopp kaffe så jag vaknar till, sen smått städa upp här, invänta att Cicci kommer förbi så vi ska göra Choklad & Björnbärsrutor. Sen efter de så blir att gå på en arbetsafton, och sen ska jag har mysigt. Vi får se om jag myser för mig själv eller om Daniel kommer förbi.

Nä KAFFE va rdet!

Ciaooooo och Happy happy happy Valentines Day!

 

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards