Let the dark waltz begin...

Alla inlägg under juni 2009

Av Denise - 25 juni 2009 01:39


En ny produkt du kan hitta på närmaste affär.

Mycket effektiv mot allt. Ja jag menar allt.


hahhaa


nä, jag är nog lite trött tro jag.

umgås med lillasyster hemma hos pappsen.

ska sova här hade jag tänkt.



 


sova på den där goa soffan.. 

se på lite rolig tv.

ja pappa har ju lite mer att zappa mellan.


Ja, nä ska ta och lägga mig snart nu så man kommer upp imorrn

ska grilla lite mer fläsk imorrn ;D

hahaa

puss på er!

Av Denise - 24 juni 2009 19:43


Fan vad skönt de ha vare idag!

Även om de itne ha vare min dag idag!

En masa klater, så fy fan.. :P Men jag överlevde.


Tog lillbäbisen med mig hem nu idag och vi ska väl snart traska upp te pappa igen. Hoppas hon pallar de. Hoppas jag pallar de!

Haha.. ja men de ska nog gå bra..


Har fått käka och duscha så nu är man fit for fight igen!

Ska nog ta en kaka innan vi går.

Käner att jag behöver ta de lite lugnt. 


Puss på er!

Av Denise - 23 juni 2009 18:03


Ja, idag har man klivit upp tidigt för en gång skull.

SKulle vara på jävla af 9 så de var bara att kliva upp.

Kommer dit, ja vad händer vi får sitta en halv timme i jävla onödan!

fy faan!

Aja.. sen drog jag sanna emma och alva och badade och solade på risön!

mycket trevligt.

Tro jag fått lite färg men de känns som man blekt lite lilla man hade :O

eller så var känslan innan.

Sen åkte jag upp te pappa och lämnade bilen och umgick där.

stora syster och härnan var där också. trevligt att se att de lev med!

sen tog jag en prommis hem, och plocka ihop mina kläder från tvättstugan.

sen satte jag mig ner för att kika på andra avsnittet av True Blood! åååh, jag vill så gärna ha nästa avsnitt nu!

Men de blir en veckas vänta! Tyvärr!


 


 Satt igår på Dark side och läste i dess egna wikipedia som de kallar whipipedia. Hehe tyckte de var roligt. Fick lära mig några nya ord.

Sen hittade jag en bit som jag känner igen mig så hemskt på. och jag tyckte de passa bra nu att dra upp de i samband med True Blood!


------------>


Vampyrism
Vampyrism något som är laddat med både erotisk och förförande.
I nutida folktro är "Vampyrerna" en intelligent varelse som bestitter övernaturliga förmågor,
och är raka motsattsen till en människors sexualitet och natur.
Dom är fria att göra vad dom vill och följer inte lagar eller etiska regler.

En "vampyr" har en mystik runt sig som gör att dom utstrålar stark sexuallitet och morbid romantik.
Det tilltalar människor som har förkärlek till både kyrkogårdsromantik och dödsromantik som finns bland många vampyrism-anhängare.
Där är döden ett romantiskt och fascinerat tema och vampyren i myt står över döden och kan leva för evigt unga och vackra.
Det är något som tilltalar människor.

Därav varför det även finns en fascination av blod.
Blod som flyter i våra ådror och ger oss liv och kraft.
Och som sedan en "vampyr" stjäl för att själv hålla sig ung och för att leva längre.
Ett intimt förhållande mellan rovdjur och byte..

I vampyrism är inte sexet det viktigaste (om det förekommer) utan är mer lagt åt beröring och romantik.
Beröring iform av bitningar, naffsningar och slickningar, även klösningar och vassa redskap som knivar kan användas för att frambringa blod.
Och romantiken i att jaga, förföra, charma och sedan svepa in sitt "offer" i en slöja av mystik och romantik är en stor del av vampyrism.


------------>


Den sista biten där, som jag fetstilade på, där har vi mig! Hehe jo, jag är lite psycho, de må jag medge, men erkänn!

Smärta är något så läskigt, men något så vackert!

Så länge smärta kommer i rätt form!

Ja jag har sedan unga år faschinerats av Vampyrer!

Och jag har kommit fram till att, när jag fyller 21, då,

de enda jag tänk önska mig då, är Vampyrkrönikan av Anne Rice,

och True Blood, fulla säsongerna i äkta vara!

Japp! De ska jag de ;)


Nä nu ska jag se ifall jag kan dammsuga lite och se i frysen om de finns nå lätt att göra!

Puss på er alla!

Av Denise - 23 juni 2009 15:27


Det är hjärtskärande att läsa om hur illa barn behandlas.

jag blev alldeles tårögd och illamående över vad som stod.

Jag må inte ha barn än, men när jag väl kommer få en vacker dag,

så kommer jag låta dem leva fridfullt och långt borta från sånt.

Nästan så jag ser migsjälv överbeskyddande, även om jag inte vill vara de heller. Men jag har själv varit med om saker som jag helst skulle vilja slippa, och jag tänker inte tillåta mina barn få leva som de stackarna.


Jag hoppas de verkligen, att de komemr gå bra för dem.

Att de slipper den hemska människan som inte ens kan ta hand om sigsjälv. Jag önskar dem ett välmående fortsatt liv, och de inte blir totalt förstörd efter detta!


Fy fan, de var inge tervligt alls att läsa.!


Puss på er!

Av Denise - 23 juni 2009 15:23

  Aftonbladet

”Mamma är inte så snäll. Hon slår oss hela tiden...”

”Outhärdligt” Stanken i lägenheten beskrevs som outhärdlig a ”Outhärdligt” Stanken i lägenheten beskrevs som outhärdlig av socialen. Badrummet gick inte att använda och badkaret var fyllt med bråte. Foto: POLISEN

Misär Barnens före detta fostermamma fick en chock när hon ä


Misär Barnens före detta fostermamma fick en chock när hon äntligen lyckades träffa barnen. Foto: POLISEN 


Hemmet I ett välmående bostadområde i Stockholm hölls barnen isolerade i en lägenhet. Grannarna berättar att det var flera månader sedan de såg barnen utomhus. Foto: LASSE ALLARD 


Barnen berättar om tortyren, hungern och fångenskapen

Här är bilderna som avslöjar de tre barnens helvete.

Mamman isolerade dem från omvärlden, lät dem sova i sin egen avföring och rispade dem med spikar.

I polisförhör berättade den sjuåriga flickan:

– Det känns inte bra i hjärtat. Hon är inte så snäll vår mamma, hon gillar inte oss.

Den 30-åriga mamman häktades i onsdags, misstänkt för grov fridskränkning. Fyra dagar tidigare, på söndagen, hade barnens tidigare fostermamma slagit larm till polisen.

Tillsammans med en väninna åkte kvinnan hem till barnen i en Stockholmsförort för att se hur de hade det.

Stank i trapphuset

Fostermamman var orolig. Flera gånger det senaste året hade hon försökt besöka barnen – 2, 5, och 7 år gamla – men inte släppts in i lägenheten.

Stanken var påtaglig redan i trapphuset.

När den femårige pojken öppnade dörren fick fostermamman en chock. Hon började gråta och ringde polisen.

– De såg ut som tre trollungar, säger hon i polisförhör.

Barnen var nakna, sånär som på tvååringens nerhasade blöja som var full med bajs.

Alla tre var smutsiga, toviga och hade huvudlöss.

Deras kroppar bar spår av grovt våld: blåmärken, sår och ärr. Syskonen berättade att de inte hade ätit eller fått gå ut på väldigt länge.

Inifrån sovrummet hördes hög musik. Där satt mamman på sin säng och pratade i telefon. Hon märkte inte att polisen varit i lägenheten i 20 minuter.

– Vi får inte gå in till mamma, sa den äldsta flickan.

Socialen beskriver stanken i lägenheten som outhärdlig. Poliserna fick dra upp sina tröjor över näsan för att härda ut.

I hallen stod två nerkissade madrasser. Golvet i barnens rum var svart av smuts. I våningssängen fanns bara madrass i underslafen. Den var täckt med avföring.

Fick stanna och köpa mat

Badrummet gick inte att använda. Badkaret var fyllt med bråte.

– Vi får inte duscha, bada, borsta tänderna eller ha kläder på oss i lägenheten, sa den sjuåriga flickan till polisen.

Syskonen fördes till Astrid Lindgrens barnsjukhus för undersökning. Pojken var så hungrig att poliserna stannade på vägen och köpte en banan till honom. Framme på akuten fick de glass och saft.

Sedan började syskonen berätta om övergreppen. Pojken visade ett knivsår under hakan och berättade att hans mamma hotat att skära halsen av honom.

Enligt barnens berättelser, som bekräftas av deras skador, har mamman också rispat dem med spikar och skrapat deras fotsulor med krossat glas.

– Hon slår mig och storasyster hela tiden, men inte flickan. Vi får aldrig mat och jag kan inte komma ihåg senast vi åt, berättade den femårige pojken.

– Det känns inte bra i hjärtat. Hon är inte så snäll vår mamma, hon gillar inte oss. Hon hatar oss, sa den äldsta flickan.

Sedan en dryg vecka är barnen tillbaka hos fosterföräldrarna. Den äldsta flickan tar hand om sin lillasyster och byter hennes blöjor. Tvååringen kallar i sin tur storasyster för mamma. Hela den första dagen i familjehemmet ville syskonen leka utomhus trots att de regnade.

De fick inte gå ut

Det har sin förklaring. Enligt socialen har de hållits isolerade inomhus, utan kontakt med förskolan.

– Jag har inte sett dem ute på flera månader, säger en granne.

De två äldsta barnen placerades hos fosterfamiljen i maj 2005. Socialtjänsten hade upptäckt att de vanvårdades och bedömde att mamman inte var lämplig som vårdnadshavare:

”Hon har svårt att ge barnen känslomässig värme och är endast empatisk i relation till sina egna behov”.

Men mamman tog strid. Och flickan som föddes 2006 fick hon behålla – mot socialtjänstens vilja.

”Något var fel”

I februari 2008 avgjordes den segdragna rättsprocessen till kvinnans fördel. Kammarrätten gav henne vårdnad om alla tre barnen.

– Vi blev förvånade när hon fick tillbaks barnen, vi förstod att något var fel, säger en granne.

I nästan hela sitt liv har mamman haft kontakt med socialen.

Hennes egen mamma tog tidigt kontakt med psykvården för att få hjälp med sin dotter. Och sedan hon själv fick barn har 30-åringen varit föremål för en mängd utredningar och insatser.

”Tackade nej till hjälp”

Nu riskerar hon upp till sex års fängelse, men nekar till anklagelserna och säger att hon är förföljd av socialtjänsten och fosterfamiljen.

Stadsdelsnämndens ordförande Jan Tigerström (M) anser att socialen drivit fallet så långt de kunnat:

– Vi kämpade väldigt hårt för att hon inte skulle få vårdnaden. Hon hade framgång i länsrätten och vi överklagade det. Vi överklagade till och med till regeringsrätten men de gav oss inte prövningstillstånd.

– Efter de domarna kopplades socialtjänsten bort. Det enda vi kan göra då är att erbjuda hjälp och stöd. Men i och med att hon tackade nej till det kommer vi inte in.


Zendry Svärdkrona
Erik Nises
Johannes Jakobsson

Av Denise - 22 juni 2009 20:11


Hehe ja idag har jag energi på nivå 8 av 10.

Ja, jag har diska, laga mat, håller på tvätta, plocka lite här hemma.

så de känns skönt att man få nå gjort.


Sen fick jag världens energikick och dansade intensivt några minuter, plus en kvarts, cirka,  uppvärmning!

Riktigt skönt att känna svetten rinna, hjärtat slår som aldrig förr, 

och ligga alldeles utmattad på golvet, och försöker kontrollera andningen.


Fick lägga mig framför tv'n en stund för att åter hämta lite energi, så jag kan fortsätta med galenskaperna här hemma.

Hinner nog en tvätt till ikväll, sen får jag fortsätta imorgon. ^^


Nä vi höres puss på er!

Av Denise - 21 juni 2009 22:21


Fan de är ju nästan tragiskt.

Gick in på Within Temptations hemsida nu och upptäckte två stora nyheter jag har missat!


För de första har Stephen i bandet gått och gift sig!




Sen har Sharon och Robert fått sig en liten söt pojke!

Hur gulligt är inte de!


Jag känner hela jag är över lycklig och i extas!

Blir alltid de då jag lyssna på dem!

De fyller verkligen min värld!

Åh jag önskar att jag kunde få träffa dem.

 

Sen när jag satte mig för att söka nånting bra med dem på youtube hittade jag detta! och de gjorde mig helt klart ännu mer levande!

Åh vad jag älskar Within!

LOVE YOU!



Av Denise - 21 juni 2009 20:24



Denise gjorde Vilken sorts mördare är du? din quiz och resultatet är Tortyr


Du kidnappar och låser in folk nere i din källare för att sedan ta kontakt med nära och kära till personen för att sedan kräva lösensumma. Du är väldigt sjuk i huvudet men du mördar inte speciellt ofta då du hellre hugger av händer och dylikt som du skickar till dina offers familjer. Du blir också riktigt tänd på det du gör och våldtar även folk i din källare.

Presentation


I'm this crazy thing from a thing called norrland!

Omröstning

Vilken typ av musik är bäst att läsa till?
 Pop
 Rock/Metal
 Rap/Hiphop
 Klassiskt
 Folk
 Schlager
 Country
 Reagge/Ska
 Rockabilly
 Punk/Oi

Fråga mig

1 besvarad fråga

Guests

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards